- Home
- Interesse-test
Sint Lucas Interesse-test
Over de case
Creatief studenten werven op een creatieve manier. Happy Idiots en Sint Lucas sloegen de handen ineen. Sint Lucas vindt het belangrijk dat toekomstige leerlingen een weloverwogen keuze maken. Zij willen de schoolverlaters tot een minimum beperken. Om erachter te komen welk type creatief talent iemand heeft, is er de Interessetest ontwikkeld. Hierbij worden er 18 persoonlijke vragen gesteld aan de toekomstige student over de persoonlijkheidskenmerken en interesse.
Hoe werkt de game?
Als volgt: Er worden er 18 persoonlijke vragen gesteld aan de toekomstige student over de persoonlijkheidskenmerken en interesses. Op basis van deze antwoorden wordt het creatieve talent bepaald en worden aansluitende opleidingen voorgedragen.
De interessetest is verspreid op verschillende kanalen van Sint Lucas. Zoals de website, als pop-up op de website en in de welkomst-flow van de brochure aanvraag. Daarnaast hebben onze Social Advertising specialisten hun steentje bijgedragen.
Het resultaat in cijfers
In een periode van 3 weken genereerde we 609 deelnemers. Voor slechts €1,17 per deelnemer. De gemiddelde kosten per 1000 vertoningen (cpm) zijn met €2,15 ver beneden benchmark en de overige campagnes binnen de normale cpm’s van dit account en deze branche. Dit betekent dat we veel meer impressies, en dus bereik, hebben weten in te kopen. Tegen hetzelfde budget. Kostenefficiënt dus.