- Home
- Memory
ECI Memory Game
Over de case
ECI (nu bekend als BookSpot) wil nieuwe boeken onder de aandacht brengen door middel van de nieuwsbrief. Hiervoor moet het emaildatabestand eerst worden uitgebreid. Happy Idiots heeft Gamification ingezet. Wie kent ‘t niet: Het welbekende Memory spel!
Hoe werkt de game?
Memory. Eenvoudig en bekend. De deelnemer moet paren of complementaire kaarten vinden die met de beeldzijde naar beneden worden gepresenteerd. Dat vinden we iets te makkelijk natuurlijk. Daarom moet de deelnemer deze variant in zo min mogelijk klikken en onder tijdsdruk afronden. Enige uitdaging is toch belangrijk. Dat houdt het leuk! Deze manier van gamification is de ideale manier om visuals voor een nieuw product te presenteren. De uiteindelijke trigger?Nieuwsgierigheid. De lead wordt ontzettend benieuwd naar de onderliggende afbeelding. Dus wil je iets tofs aankondigen en je doelgroep betrekken en enthousiasmeren? Dan is dit de ideale manier.