- Home
- Kennistest
De Brandwonden Stichting Kennistest
Over de case
Bewustwording, preventie en gedragsverandering. Dat zijn de doelen van deze Gamification Tool. Door Happy Idiots opgezet, in samenwerking met De Brandwonden Stichting. De kennistest heeft in 2 maanden 100.000 deelnemers gegenereerd. Hoe we dat gedaan hebben?
Hoe werkt de game?
Nou, zo: Een deelnemer beantwoord 7 vragen over brandgevaren in huis. Na het beantwoorden ziet hij of zij ook meteen wat het juiste antwoord had moeten zijn, indien foutief ingevuld natuurlijk. Dit zorgt voor kennisoverdracht.
Bij alle deelnemers is er gevraagd of hij of zij wel of geen CO-melder hebben. Indien het antwoord ‘nee’ of ‘weet ik niet’ betreft, dan wordt er door middel van retargeting een scherp aanbod van CO-melders getoond. Dit heeft geresulteerd in enkele honderden donateurschappen of eenmalige aankopen.
Het resultaat in cijfers
De campagne is voor de Brandwonden Stichting succesvol, omdat we inkomsten/donateurs werven vanuit de inhoud. En bij ruim 100.000 bezoekers van de test het bewustzijn over brandpreventie onder de aandacht hebben gekregen.