- Home
- Smaaktest
Neleman Smaaktest
Over de case
Neleman is een specialist in Biologische wijnen die zonder gebruik van bestrijdingsmiddelen en toevoegingen worden gemaakt. Zij zochten een manier om hun emaildatabase te vergroten. Happy Idiots heeft de Smaaktest ontwikkelt. Deze tool zorgt niet alleen voor database vergroting.
Een tweede doel is het verrijken van de specifieke klantdata. De meer gedetailleerde voorkeuren van de lead zorgde voor een verbeterde relevante over de kanalen. Resultaat: Nog verder geoptimaliseerde conversie door data-driven advies. Verder denken dan de klantwens doen we graag.
Hoe werkt de game?
Een deelnemer landt via social advertising op een speciaal ontwikkelde landingspagina. Alvorens de Smaaktest start, is een email opt-in vereist. De deelnemer dient antwoord te geven op een aantal vragen. Op basis van de antwoorden wordt een passend advies gegeven. De beloning? Een ‘altijd prijs principe’. De deelnemer ontvangt een kortingscode. Hiermee stimuleren we een (herhaal)aankoop.
Bonus: Er is ook een welkomstflow ingericht die de klant informeert over de belangrijke merkwaarden en de producten van Neleman.
Het resultaat in cijfers
In totaal hebben we in 4 weken tijd ruim 50 duizend mensen bereikt waarvan 1.672 deelnemers ook de Smaaktest hebben afgerond en een opt-in hebben achtergelaten. Een waardevolle toevoeging voor de database van Neleman. Al deze deelnemers ontvangen een korting op de eerste aankoop bij Neleman. Op deze manier stimuleren we de klanten om de website te bezoeken en een (eerste) aankoop te doen.
We zien dat 2,1% van de personen die de ad zien ook doorklikken op de link naar de landingspagina. Dit is een bovengemiddeld resultaat (benchmark is 0,73%). Een mooi resultaat!