Advertising binnen WhatsApp: nu écht

2 november 2018

Er werd voor lange tijd over gespeculeerd, maar wanneer advertising nu écht binnen WhatsApp gelanceerd zou worden was niemand duidelijk. Gisteren werd aangekondigd dat het op zeer korte termijn – waarschijnlijk aan het begin van 2019 – mogelijk is om te adverteren binnen WhatsApp. Het is geen verrassing dat de gratis dienst met een verdienmodel komt en met een overname door Facebook is ook een wijziging in het traditionele WhatsApp-beleid niet ondenkbaar.

Hoe werkt het?

Adverteerders kunnen de app-gebruikers straks bereiken via ‘Status’. De ‘Status-tab’ binnen WhatsApp is een look-a-like van Instagram Stories. Gebruikers kunnen er foto’s, video’s en GIF’jes delen die na 24 uur verdwijnen. Niets nieuws en vooralsnog is ‘Status’ het minst gebruikte tabje binnen de chatfunctie. WhatsApp zegt voor nu dat chatgesprekken versleuteld blijven en er geen directe data van conversaties wordt verzameld. De verwachting is dat advertenties eerst zichtbaar zijn op iOS, later op Android. Het is een kwestie van tijd voordat de advertising mogelijkheden worden uitgerold.

Meer weten over deze update? Neem contact met ons op!

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon