De Google CSS hype

26 september 2018

Google Comparison Shopping Service (CSS) is een ware hype. De CSS-partners schieten als paddenstoelen uit de grond. Dit begon na de megaboete die Google van de EU kreeg voor machtsmisbruik met de Shopping-advertentieposities in Google Search

Wat is een CSS?

Een Comparison Shopping Service (niet te verwarren met de andere betekenis van CSS) is eigenlijk gewoon een vergelijkingssite. Het enige verschil is dat er in plaats van een link met ‘van Google’ nu ‘van [naam van het CSS]’ komt te staan. Om te kunnen concurreren tegen Google Shopping, krijgt een CSS-partner 20% margevoordeel. Voor CSS-partners wordt geen CPC-marge (ongeveer die 20% dus) gerekend. Daarnaast krijgt de adverteerder een gedeelte van zijn advertentie-uitgaven terug als advertentietegoed (SpendMatch). Deze SpendMatch zal echter van tijdelijke aard zijn aangezien het aantal CSS-partners enorm stijgt.

Wat kunnen wij op dit gebied betekenen?

Elke CSS-partner zet het programma anders op, maar de korting die de partij kan bieden is altijd hetzelfde. Wij zijn binnenkort met een eigen vergelijkingssite ook CSS-partner om de voordelen aan onze klanten door te geven. Wat de precieze invulling daarvan gaat zijn, wordt op korte termijn duidelijk. Het succes van Google Shopping-campagnes blijft afhankelijk van een goede strategie, campagnestructuur en optimalisatie. Kortom: wat wij dag in, dag uit voor onze klanten doen.

 

Wil je op dit moment al meer weten over Google CSS? Neem dan gerust contact met ons op!

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon