Google Partners Event

28 maart 2014

Afgelopen week zijn de Happy Idiots naar het Google Partners Event geweest in de Jaarbeurs in Utrecht. Dit is een evenement voor de huidige partners van Google en voor organisaties die graag partner willen worden. Centraal deze dag stond het vernieuwde partnerprogramma, met daarnaast enkele vernieuwingen binnen Google en in het algemeen binnen het online-marketing landschap.

google event 1

James van Thiel, Agency Director bij Google, was de eerste spreker van de dag. In het kort lichtte hij de opzet van de dag en het idee van Google Partners (wat ondertussen volledig uitgerold is) toe. Al snel gaf hij het stokje over aan Andy Serdons, Lead Google Partners.

Andy is dieper ingegaan op het Partnerprogramma van Google. Zo sprak hij over de voordelen van het programma waarbij nu alles op één centrale pek te vinden is, zoals het profiel van je bedrijf, certificeringen, leads en de profielpagina voor externe partijen. Ook was hij erg enthousiast over de zoekfunctie waarmee bedrijven in de buurt of met een bepaald minimum budget gevonden kunnen worden.

De dag werd voor ons pas echt interessant toen Alex Langshur, Sr. Partner van Cardinal Path (USA) begon met spreken. Gepassioneerd verteld hij over de manier van bedrijfsvoering binnen zijn organisatie en hoe het bedrijf met de technologie is meegegroeid om op deze manier de kwaliteit van de services hoog te houden. Ook kwam hij met enkele goede tips om nieuwe klanten te werven.

Na Alex was Wouter Blok, Industry Manager Google, aan de beurt. Wouter is dieper op Google Advertising en de veranderingen binnen Google AdWords ingegaan. Ook lichtte hij toe hoe mobile een steeds grotere rol gaat spelen binnen het gehele online marketing landschap. Tot slot kregen we  een aantal praktische tips hoe AdWords gerichter ingezet en gemeten kan worden.

Na deze sprekers ging het programma verder met een aantal zogenoemde break-out sessies, waarbij enkele nieuwe functies binnen AdWords werden uitgelicht. Voor ons waren vooral Shopping en Mobile advertising zeer interessante onderwerpen. Voor Google Shopping hebben we duidelijk enkele handvatten gekregen om deze nog succesvoller in te gaan zetten voor onze klanten. In het verlengde hiervan zullen we voor onze klanten steeds vaker Universal Analytics uit gaan rollen, wat ons de mogelijkheid geeft om cross-device conversies te tracken.

google event 2

Steven van Belleghem, B-Conversational, had de eer om de dag af te sluiten. Met een zeer luchtige en grappige keynote informeerde hij ons op een informele manier over het belang en de voordelen van klanten te vriend houden.

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon