Happy Idiots zet zich in voor War Child

30 mei 2014

Happy Idiots en Happy Cactus starten gezamenlijk een wervingscampagne voor War Child. Het goede doel heeft als missie zoveel mogelijk kinderen in conflictgebieden te helpen. Ze worden geholpen hun oorlogservaringen te verwerken met onder andere bescherming, psychosociale hulp en onderwijs. War Child zorgt ervoor dat ze in een veilige omgeving samen kunnen bouwen aan een vreedzame toekomst. Dit goede doel kan uiteraard wel wat extra donateurs gebruiken, want geen één kind verdient het om op te groeien in een oorlogssituatie. 

Wordfriendvanwarchild.nl

Happy Cactus en Happy Idiots hebben gezamenlijk voor deze campagne de website Wordfriendvanwarchild.nl in het leven geroepen. De landing page heeft als doel zo veel mogelijk potentiële donateurs te laten converteren tot donateur.  Niet voor even, maar – vanzelfsprekend – voor de lange termijn!

Om dit te bewerkstelligen is een internet campagne opgezet, volledig gericht op basis van het profiel van de ideale donateur van War Child. Door een analyse van de 2.000 ‘’beste’’ donateurs van War Child is er een profiel opgebouwd waar we ons met de campagne op kunnen richten.

Dit betekent dat we gericht verkeer inkopen op basis van de specificaties van deze doelgroep. De verkeersbronnen display marketing (op basis van Real Time Bidding), Facebook Advertising (op basis van profiel analyse) en e-mailmarketing worden ingezet om deze campagne te pushen.

Continu optimalisatie

Zowel de verkeersbronnen als de landing page worden continu geoptimaliseerd aan de hand van de behaalde resultaten. Er worden A/B en multivariabele tests uitgevoerd, verschillende (interactieve) banners en e-mailtemplates worden getest en geoptimaliseerd ten behoeve van de uiteindelijke conversie.

Incentive

Om de nieuwe donateurs te belonen wordt er tijdens de campagne gewerkt met incentives. Men kan kiezen uit T-shirts, armbandjes en zonnebrillen. Deze incentives worden gesponsord door modeketen American Today en het volledige sponsorbedrag gaat dan ook echt naar War Child. De donateur zet zich op deze manier in voor kinderen in conflictgebieden en krijgt er zelf ook iets voor terug.

Lange termijn

Doelstelling van de campagne is om op zowel de korte als de lange termijn een extra onderstroom van nieuwe donateurs te werven, naast de donateurs die War Child al binnenhaalt vanuit de eigen website en andere projecten.

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon