Seminar Real Time Bidding

10 april 2015

Het display team trok er afgelopen week weer eens op uit en wederom ging de reis naar Amsterdam, op uitnodiging van de Telegraaf Media Groep (TMG). Zij lanceerden twee systemen genaamd GerichtOnline en Jedads die ze graag aan ons wilden introduceren.

afb2Gericht online

Ondanks een passagier die onwel werd voor Utrecht Centraal waardoor een noodzakelijke overstap werd gemist, konden we op tijd aanschuiven in de presentatieruimte van TMG. Het eerste onderdeel ging over GerichtOnline, een dashboard wat vooral “gericht” is op simpele targeting en de beginnende adverteerder. TMG wil het met deze tool vooral makkelijk maken om advertenties in te kopen. Op deze manier kunnen ze iedere klant de mogelijkheid bieden om meteen te beginnen. Er zijn op dit moment zelfs video tutorials in de maak om iedereen wegwijs te maken.

afb3

Jedads

Na een korte pauze werd Jedads geïntroduceerd door een oude bekende die ons al eerder te woord stond bij een presentatie van Adform (zie ook: https://www.happyidiots.nl/nieuws/conferentie-rtb-en-mobiel-adverteren/ ). Jedads is een eigen DSP, gebaseerd op Platform 161. Met deze eigen DSP wil Jedads op een voordeligere manier adverteerders laten bieden op eigen mediaruimte. Wat al snel duidelijk werd is dat Jedads voor de gevorderde display marketeers in het leven is geroepen. Het systeem is dan ook volledig zelf te beheren en in te richten. Gelukkig kunnen wij bevestigen dat wij deze “gevorderde” status hebben bereikt en we konden de inhoud dan ook goed volgen.

Wat hebben we geleerd vandaag?

Wat we hebben geleerd? Jedads is vooral een oplossing is die het voordeliger kan maken om enkel op Telegraaf websites mediaruimte in te kopen. Qua functionaliteiten komt de DSP aardig overeen met andere systemen. In onze goodiebag zit een mooi bedrag om een test te draaien in Jedads, hier zullen we dan ook zeker gebruik van maken! We zullen daarbij rustig bekijken wat het systeem voor ons kan betekenen en hoe Jedads zich verhoudt tot de DSP Adform, waar we momenteel gebruik van maken.

In ieder geval is het goed om te zien dat TMG bezig is met het aanbieden van nieuwe mogelijkheden om eigen mediaruimte beter verkocht te krijgen. De stap van print naar online is immers nog altijd een gigantische!

afb1

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon