image description

Conversie attributie

U wilt weten welk effect uw rich-media banners hebben op de sales in uw webshop? Logisch, want wanneer u veel geld heeft besteed aan het inkopen van advertenties en media is het belangrijk om exact te weten welk effect een en ander heeft gehad op uw uiteindelijke sales. Kortom, wat draagt een banner nu daadwerkelijk bij en levert deze iets op? Dankzij conversie attributie zijn we in staat om de toegevoegde waarde van verschillende kanalen en campagnes te bepalen. Het is mogelijk om precies te onderzoeken wat verschillende kanalen en campagnes precies toevoegen en opleveren. Dankzij de inzet van custom attributiemodellen kunnen we op grond van harde cijfers beslissingen nemen. Zo weet u zeker dat uw mediabudget optimaal wordt ingezet. Het is immers het maximale rendement dat uiteindelijk telt!

Conversie attributie

Conversie attributie in de praktijk

Dat online marketingkanalen zoals AdWords, Rich-media campagnes en display elkaar versterken hoeven we u natuurlijk niet meer te vertellen. Wat veel mensen wel vergeten is dat het belangrijk is om van elk kanaal afzonderlijk te inventariseren wat het werkelijk bijdraagt aan het resultaat. Sterker nog: wat heeft bijvoorbeeld een specifieke advertentie aan resultaat opgeleverd? Het kijken naar de bijdrage en daarbij het toekennen van waarde aan de verschillende kanalen noemen we conversie attributie. De specialisten van Happy Idiots zoeken voor u uit welk kanaal nou precies wat heeft bijgedragen aan de realisatie van die ene bestelling!

Waarom conversie attributie?

Vaak meten organisaties binnen Google Analytics op basis van ‘last click’. Zij kennen dan de conversie toe aan het kanaal/de bron die het laatst betrokken was bij de betreffende conversie. Het spreekt voor zich dat dit een onvolledig beeld geeft. Conversies worden zo niet op de juiste manier toegekend aan het juiste kanaal. Immers, er zijn altijd meerdere kanalen betrokken bij een conversie! Wanneer de hele waarde wordt toegekend aan het laatst betrokken kanaal, doet dat geen recht aan de eerder betrokken kanalen.

Happy Idiots en conversie attributie

Voor Happy Idiots is het niet meer dan vanzelfsprekend om conversie attributie toe te passen en te onderzoeken wat de echte toegevoegde waarde van een bepaald kanaal is. Jammer genoeg is dit voor nog lang niet iedereen een logische werkwijze. Wij helpen u daarom graag om uw conversie attributie inzichtelijk te maken.

Wilt u meer weten over een slimme online marketingstrategie inclusief conversie attributie en heeft u interesse in een vrijblijvend kennismakingsgesprek? Neem dan contact op met Joost Engel via 040 30 400 72 of stuur een e-mail naar
joost@happyidiots.nl.

Vrijblijvend offerte aanvragen?

We are part of Happy Horizon