image description

Conversie attributie

Je wil weten welk effect je rich-media banners hebben op de sales in jouw webshop? Logisch, want wanneer je veel geld hebt besteed aan het inkopen van advertenties en media is het belangrijk om exact te weten welk effect een en ander heeft gehad op de uiteindelijke sales. Kortom, wat draagt een banner nu daadwerkelijk bij en levert deze iets op? Dankzij conversie attributie zijn we in staat om de toegevoegde waarde van verschillende kanalen en campagnes te bepalen. Het is mogelijk om precies te onderzoeken wat verschillende kanalen en campagnes precies toevoegen en opleveren. Dankzij de inzet van custom attributiemodellen kunnen we op grond van harde cijfers beslissingen nemen. Zo weet je zeker dat je mediabudget optimaal wordt ingezet. Het is immers het maximale rendement dat uiteindelijk telt!

Conversie attributie

Conversie attributie in de praktijk

Dat online marketingkanalen zoals AdWords, Rich-media campagnes en display elkaar versterken hoeven we jou natuurlijk niet meer te vertellen. Wat veel mensen wel vergeten is dat het belangrijk is om van elk kanaal afzonderlijk te inventariseren wat het werkelijk bijdraagt aan het resultaat. Sterker nog: wat heeft bijvoorbeeld een specifieke advertentie aan resultaat opgeleverd? Het kijken naar de bijdrage en daarbij het toekennen van waarde aan de verschillende kanalen noemen we conversie attributie. De specialisten van Happy Idiots zoeken voor je uit welk kanaal nou precies wat heeft bijgedragen aan de realisatie van die ene bestelling!

Waarom conversie attributie?

Vaak meten organisaties binnen Google Analytics op basis van ‘last click’. Zij kennen dan de conversie toe aan het kanaal/de bron die het laatst betrokken was bij de betreffende conversie. Het spreekt voor zich dat dit een onvolledig beeld geeft. Conversies worden zo niet op de juiste manier toegekend aan het juiste kanaal. Immers, er zijn altijd meerdere kanalen betrokken bij een conversie! Wanneer de hele waarde wordt toegekend aan het laatst betrokken kanaal, doet dat geen recht aan de eerder betrokken kanalen.

Happy Idiots en conversie attributie

Voor Happy Idiots is het niet meer dan vanzelfsprekend om conversie attributie toe te passen en te onderzoeken wat de echte toegevoegde waarde van een bepaald kanaal is. Jammer genoeg is dit voor nog lang niet iedereen een logische werkwijze. Wij helpen je daarom graag om uw conversie attributie inzichtelijk te maken.

Wil je meer weten over een slimme online marketingstrategie inclusief conversie attributie en heb je interesse in een vrijblijvend kennismakingsgesprek? Neem dan contact op met Joost Engel via 040 30 400 72 of stuur een e-mail naar joost@happyidiots.nl.

Vrijblijvend offerte aanvragen?

We are part of Happy Horizon