image description

Online customer journey

U wilt de weg naar conversie zo optimaal mogelijk inrichten. Daarbij wilt u deze conversies/bestellingen uiteraard realiseren tegen de juiste kosten of met de hoogste ROI of ROAS. Het is in dat geval zeer belangrijk om te begrijpen hoe uw doelgroep zich online oriënteert en welke kanalen daarbij betrokken zijn. Kortom, u moet de online customer journey van uw klant goed in kaart brengen om het maximale online rendement te realiseren. Op welke websites en platforms komt uw (potentiële) klant en wat is het meest ideale conversiepad? Daar gaat de online customer journey over!

Online customer journey

De online customer journey in de praktijk

Wanneer we de online customer journey van bijvoorbeeld een fashionwebshop onder de loep nemen, dan blijkt dat daar veel kanalen bij betrokken zijn. Wanneer een potentiële klant interesse heeft in het product, gaat deze zich eerst (o.a.) online oriënteren. Dankzij branding komt de klant in aanraking met allerlei webshops die verschillende merken verkopen. Via search kanalen en prijsvergelijkers gaat de klant een selectie van die merken en webshops beoordelen. Wil een webshop daarbij top-of-mind blijven en de zoeker overhalen om de sale bij hun af te sluiten, dan zal de webshop waarschijnlijk ook nog verschillende retargetingmogelijkheden inzetten.

Kortom: voor de klant heeft besloten is hij of zij al met vele verschillende merken, kanalen en webshops in contact gekomen!

Het belang van onderzoek

Kliks – en dus bezoekers – worden steeds duurder en tegelijkertijd wordt de consument overspoeld met tientallen advertenties per dag. Het wordt daarom steeds belangrijker om op het juiste moment, op de juiste plek én vooral met de juiste relevante advertentie aanwezig te zijn. Alleen dan kunt u nog rendabele campagnes draaien en het maximale rendement uit uw mediabudget halen. Goed onderzoek naar uw doelgroep en de customer journey is daarbij onmisbaar en helpt om vanaf het begin met scherp te schieten. Voortaan weet u de advertenties op de juiste manier uit te serveren!

Happy Idiots en de online customer journey

De specialisten van Happy Idiots weten precies hoe consumenten het internet gebruiken om zich te oriënteren. Echter: ook wij kunnen niet zomaar een campagne met maximaal rendement uitserveren. Daar gaat een gedegen onderzoek aan vooraf! Voor we aan de slag gaan voor een klant starten we daarom altijd met een analyse die uit moet wijzen hoe het online oriëntatieproces van de doelgroep eruit ziet. Deze ziet er namelijk voor de fashionbranche totaal anders uit dan voor de sportbranche. Sterker nog: er zijn zelfs onderlinge verschillen tussen de customer journey van klanten van een jeansmerk en de customer journey van klanten van een algemene webshop in damesfashion.

U weet alles over uw doelgroep en klantprocessen. Wij weten alles over internet marketing. Een gedegen onderzoek en een goede samenwerking vormen daarom de basis van een succesvolle campagne.

Neem contact op

Wilt u meer weten over uw online customer journey en heeft u interesse in een vrijblijvend kennismakingsgesprek? Neem dan contact op met Joost Engel via 040 30 400 72 of stuur een e-mail naar
joost@happyidiots.nl.

Vrijblijvend offerte aanvragen?

We are part of Happy Horizon