zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

B2B

Terug naar alle specialismes
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Specialismes
  3. Branches
  4. B2B

Hoe zet je online marketing in en genereer je vervolgens online kwalitatieve leads? Vragen die heel vaak door business-to-businessbedrijven gesteld worden, maar waarop het antwoord vaak schuldig blijft. Online marketing en, meer specifiek, leadgeneratie voor deze markt is echt complex. Maar belangrijker dan ooit! Wil je niet alleen leads, maar ook meer naamsbekendheid? Omdat je bijvoorbeeld actief bent in een markt waar langdurige contracten worden gesloten en je nooit precies weet wanneer potentiële klanten een aankoop gaan doen? Samen maken wij jouw grootste ambities waar.

De uitdagingen van online B2B-marketing

  • LeadgeneratieLeadgeneratie
  • Veel verschillende kanalenVeel verschillende kanalen
  • Bereiken van de juiste beslissersBereiken van de juiste beslissers
  • Richten op expertise en authenciteitRichten op expertise en authenciteit

Branches

Profiteer van onze kennis

Alles over online B2B-marketing

Bewijs je expertise

Leadgeneratie is kanaaloverstijgend en vergt veel van de organisatie zelf als het aankomt op kennis en input. Wat we daarmee bedoelen? De tijd dat bedrijven roepen dat ze de beste zijn en hiermee al hun klanten binnenhalen is toch echt voorbij. “Eerst zien dan geloven”, is het motto. Als bedrijf moet je het achterste van je tong laten zien en aantonen dat jij de expert bent binnen een vakgebied en waarom. Wil je met zo’n slimme thought leadership-strategie aan de slag om inbound leads te genereren?

Meer dan alleen sterke content

Het houdt niet op bij alleen het schrijven van waardevolle content. Want eerst moeten bezoekers naar je website worden getrokken door advertenties en bijbehorende optimalisatie. Spreek je potentiële klanten in zo’n advertentie aan op een herkenbaar probleem en bied extra informatie aan door te verwijzen naar je site. Als je dit goed aanpakt en ze ervan overtuigt dat je de juiste expertise in huis hebt is de kans groot dat de leads snel binnenstromen.

Personalisatie en segmentatie

In de zakelijke markt, staat het door en door kennen van je potentiële klanten aan de basis van succesvolle leadgeneratie. Krijg je dit niet voor elkaar? Helaas pindakaas, maar dan ga je de plank misslaan. Want een gepersonaliseerde boodschap voor een specifiek gesegmenteerde doelgroep is het enige wat tegenwoordig echt werkt. Waar je dan aan moet denken? Sterke e-mailmarketing bijvoorbeeld, want meer dan ooit draait het in de B2B-business om de relatie in plaats van alleen de transactie. Heb je nog geen database? Geen paniek, want met online media zijn de targetingmogelijkheden vandaag de dag zo specifiek en gedetailleerd, dat we in no time jouw doelgroep bereiken en de database kunnen laten groeien.

Teamwork voor het beste resultaat

Online leadgeneratie is een samenwerking tussen jou als organisatie en je online marketingpartner (hopelijk wij!). We brengen in kaart waar je doelgroep zit, hun online gedrag is en welke informatiebehoefte deze potentiële klant heeft op een specifiek punt in het oriëntatieproces. Vervolgens zorgen wij, niet alleen, maar samen met jou, ervoor dat de doelgroep ook daadwerkelijk de website bezoekt. Misschien wel door een combinatie van e-mail-, search-, social marketing. Het doel? De klant op ieder punt in het oriëntatieproces voorzien van de juiste informatie.

Laat B2B-marketing maar aan ons over!

We vertellen niet dat je de beste bent, maar laten de klant zelf tot die conclusie komen. Zo’n strategie levert niet alleen kwalitatieve leads op, het is ook een erg duurzaam en toekomstbestendig concept! Happy Idiots heeft hiervoor een B2B-leadgeneratiemodel bedacht wat de leidraad vormt voor het stap voor stap voorzien in de juiste informatie op het juiste moment. Benieuwd geworden?

Vragen over online B2B-marketing?

Neem contact op met Riemer Coolen!
E-mail:Telefoon:
riemer@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Riemer CoolenManaging director Eindhoven

Blog

Relevant blog posts

13 nominaties bij de Dutch Search Awards

21 november 2019

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.