Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Home Specialismes Branches Fashion & lifestyle

Met een moordende concurrentie is de fashion- & lifestylebranche dé branche bij uitstek waarin sterke online marketing het verschil kan maken. Bovenaan eindigen met je zoekresultaat, organisch of met een advertentie, is bijvoorbeeld belangrijker dan ooit en kan flink wat leads en sales opleveren. Hoe je dat voor elkaar krijgt? Geen zorgen, we staan je graag met raad en daad bij.

De uitdagingen van online fashion- & lifestylemarketing

  • Directe verkoop én verkoop via tussenhandel
  • Transacties via verschillende devices
  • Cross- en upsell na eerste aankoop
  • Herhaalaankopen en loyaliteit

Profiteer van onze kennis

Alles over online fashion- & lifestylemarketing

Online marketing voor de fashion- en lifestylebranche

Als webshop in de fashionbranche is de concurrentie groot. Heel groot! En naast de vele concurrentie heb je ook nog eens te maken met hoge kosten voor het trekken van bezoekers naar je website. Belangrijk is je campagnes perfect te managen en alle kanalen naadloos op elkaar aan te laten sluiten. Alleen op deze manier is winst – en zelfs groei – überhaupt een optie. Onze specialisten kennen alle ins en outs van deze branche en weten dan ook als geen ander hoe ze de kanalen zo op elkaar afstemmen dat alles uit het bestaande budget gehaald wordt wat erin zit. Met, uiteraard, een buitengewoon eindresultaat als gevolg.

Strategisch te werk gaan

Net als in andere branches begint het hele proces bij het neerzetten van een scherpe online-marketingstrategie. Zonder kom je namelijk niet ver. Maar binnen fashion en lifestyle is er een extra hindernis. Want naast een groot aanbod aan verschillende producten, is ieder product ook nog eens leverbaar in verschillende kleuren en maten. Wist je dat het effect van de beschikbaarheid binnen de maatboog van een artikel van grote invloed is op of een click daadwerkelijk tot een conversie leidt? Nee? Vraag eens naar onze benchmark, we vertellen er je graag meer over!

Intensieve samenwerking voor succes

Uiteraard kennen wij de finesses en ins en outs van online fashion- en lifestylecampagnes, maar het DNA van de collectie, zit bij jou als ondernemer. Jij weet als geen ander welke broek of welk boek hot is en welke niet. Een online fashion- of lifestylestrategie vraagt dan ook om een intensieve samenwerking tussen ons. Wij passen jouw assortimentskennis toe in maatwerkscripts, die we vervolgens loslaten op de online biedingen.

Dynamische content

Daarnaast zit het succes van een online campagne ‘m grotendeels in het vinden van de juiste match tussen zoekopdracht en aanbod. Wat hierbij helpt is het inzetten van dynamische content, want met het bestaan van veel productvarianten en daarnaast oneindig veel verschillende zoekwoordencombinaties is het eigenlijk onmogelijk om handmatig een campagnestructuur te maken. Dynamische productads en advertentieteksten zijn de oplossing! Onze specialisten weten hier alles van en zij bouwen met plezier voor iedere fashion- en lifestyleretailer een oplossing op maat.

Customer journey van de shoppende consument

Ieder online oriëntatieproces is anders, zo ook in de fashion- en lifestylebranche. Consumenten oriënteren zich via verschillende platforms, zoals Google, Kleding.nl, Fashionchick en tal van andere websites. Voordat de consument overgaat op kopen is hij of zij vaak al op meerdere van deze platforms terecht gekomen. En dan hebben we het nog niet eens over de enorme invloed van influencers! De doelgroep wordt dus tijdens de zoektocht meerdere keren geprikkeld en geïnspireerd door verschillende soorten laarzen, tassen of broeken en zijn zelf ook actief op zoek naar inspiratie.

Een match tussen je mediamix, je merk en je doelgroep

Nieuwsgierig naar elk product, klein of groot, waarbij YouTube een toevlucht neemt: 90% van de mensen zeggen dat ze nieuwe producten en merken via YouTube ontdekken. Onze specialisten weten ook deze customer journey perfect in kaart te brengen. De volgende stap? Keuzes maken tussen alle mediakanalen en een mediamix maken die een perfecte match is tussen je merk en je doelgroep. Zo kun je op het juiste moment met de juiste boodschap aanwezig zijn. We houden rekening met het feit dat er geen andere branche is waarbij consumenten zoveel switchen tussen verschillende devices. We richten campagnes in met de wetenschap dat de klant zich via desktop, vervolgens via de smartphone en zich aansluitend weer via de tablet oriënteert.

Happy Idiots en online fashion- en lifestylemarketing

Wij hebben veel ervaring met klanten die zich in het fashion- en lifestylesegment bevinden. Sterker nog, we hebben er een heel gespecialiseerd team voor! Ons team weet alles over de customer journey binnen de fashion- en lifestylebranche en zijn steengoed in het realiseren van een rendabele omzet en groei. Dat doen wij dan ook al voor vele fashion- en lifestylewebshops in binnen- en buitenland. Meer weten? Bel ons voor een afspraak of download een van onze succescases.

Vragen over online fashion- en lifestylemarketing?

Neem contact op met Riemer Coolen!
Riemer Coolen
Riemer Coolen Managing director Eindhoven

Hoera!

Invest Online gaat verder als Happy Idiots Apeldoorn.

Lees verder

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!