zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Home & garden

Terug naar alle specialismes
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Specialismes
  3. Branches
  4. Home & garden

De home- & gardenbranche snakt naar online expertise: steeds meer consumenten vinden de digitale weg. Heb jij het gevoel dat er voor jouw bedrijf op online gebied nog genoeg te halen valt? Vind je bijvoorbeeld het bezoekersaantal van je website te laag of blijft het conversiepercentage van je webshop achter? Wil je meer bezoekers in je tuincentrum of woonwinkel hebben? Wij bieden jouw bedrijf met liefde en plezier de helpende hand.

De uitdagingen van online home- & gardenmarketing

  • Aanwezig zijn tijdens meerdere fases van het procesAanwezig zijn tijdens meerdere fases van het proces
  • Groot belang van strategie op maatGroot belang van strategie op maat
  • Lang en uitgebreid zoekprocesLang en uitgebreid zoekproces
  • Veel behoefte aan adviesVeel behoefte aan advies
  • Aankoopproces vaak een mix tussen een winkel en webAankoopproces vaak een mix tussen een winkel en web

Branches

Profiteer van onze kennis

Alles over online home- & gardenmarketing

Grote aankoop, lang beslissingsproces

Consumenten kiezen een mooie fauteuil of tafel steeds vaker online vanaf de bank. Waar het voorheen bij online oriëntatie bleef, worden er inmiddels per week duizenden bestellingen afgerond. Het home- & gardensegment is een branche die anders is dan de fashion- of elektronicabranche: de consument oriënteert zich op een andere manier dan wanneer hij of zij bijvoorbeeld op zoek is naar een nieuw paar schoenen. Logisch, want het beslissingsproces van zo’n grote aankoop neemt meer tijd in beslag. Kortom: een webshop binnen de home- & gardenbranche snakt naar een strategie op maat!

Een ijzersterke strategie als basis

Het eindresultaat van een campagne valt of staat met een goede strategie en dit hoort dan dus ook veel aandacht te verdienen. In samenspraak bepalen we heldere en haalbare doelen voor je campagne(s). Wil je meer bestellingen voor je webshop? Of wil je juist ook meer bezoekers naar je fysieke winkel trekken? Zoals wij het dan stellen: ‘hoe kunnen de kliks de bricks versterken?’. Hoe zorgen we voor een significante groei?

Mix tussen upper- en lower funnel-zichtbaarheid

We onderzoeken je segment en positie binnen de branche, want de concurrentie op het gebied van home- en gardenproducten is moordend. Na grondige analyse maken we een goede mix tussen upper- en lower funnel-zichtbaarheid. De omzet haal je uit de lower funnel, want iedereen die actief zoekt naar “bankstel kopen”, wil je binden. Of is het misschien slimmer om je te richten op de upper funnel en leads te werven op termen als “woonkamerinspiratie” of “ideale zithoogte bankstel”, deze vervolgens op te volgen met advies en zo alsnog de order binnen te tikken?

Grip krijgen op de customer journey is key

Het oriëntatieproces van de zoektocht naar een keukenproduct of een tuinset is in veel opzichten anders dan andere standaardprocessen binnen de e-commerce: de oriëntatiefase duurt vaak lang en begint met het opdoen van inspiratie op de bank met je mobieltje. We richten ons daarom op het creëren van bereik vroeg in de oriëntatiefase en bieden inspiratie en keuzehulptips aan voor verschillende smaken en stijlen. Belangrijk blijft contact leggen met geïnteresseerden zodat we deze leads tijdens de oriëntatie regelmatig extra informatie kunnen blijven geven. We wisselen af tussen inspiratie, informatie, advies en acties.

Lang en uitgebreid zoekproces

Beslissingen worden alles behalve impulsief genomen. Het kan weken tot zelfs maanden duren voordat consumenten een aankoop doen. Vaak heeft de consument dan ook al een aantal fysieke winkels bezocht. Het is daarom erg belangrijk om de consument tijdens dit proces constant te blijven volgen, prikkelen en informeren. Storytelling en de consument aan de hand meenemen zijn daarbij een must. Dat vertalen we in de online aanpak naar een slimme remarketingstrategie. Weet je als marketeer hoe een klant zich oriënteert, dan weet je hoe je de klant moet laten converteren!  

Onze home- & gardenspecialisten

Happy Idiots heeft veel home- & gardenklanten. Dus het samenstellen van een team hiervoor leek ons een steengoed idee. En dat hebben we dan ook gedaan. Een team gespecialiseerd in de customer journey van de home- & gardenbranche, dat alles afweet van het realiseren van een rendabele omzet en groei. Dit doen zij dagelijks voor home- & gardenwebshops in binnen- en buitenland. Nieuwsgierig geworden? Bel ons voor een vrijblijvende afspraak of download een van onze succescases.

Vragen over online home- en gardenmarketing?

Neem contact op met Bart van de Laak!
E-mail:Telefoon:
bartvandelaak@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Bart van de LaakOnline marketing consultant

Blog

Relevant blog posts

13 nominaties bij de Dutch Search Awards

21 november 2019

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.