zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Sports & health

Terug naar alle specialisme
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Specialismes
  3. Branches
  4. Sports & health

Fitgirls, superfoods en sportoefeningen: op het web vind je steeds meer content die met sport en gezondheid te maken heeft. Heb jij een bedrijf in deze branche en wil je nog meer resultaten boeken op online gebied? Dan moet je als de wiedeweerga aan de slag, als je online gevonden wil worden tussen alle concurrenten. Geen idee hoe je dat aanpakt? Onze specialisten helpen je daar met liefde en plezier bij.

De uitdagingen van online sports- & healthmarketing

  • Veel concurrentieVeel concurrentie
  • Relatief dure kliksRelatief dure kliks
  • Toegewijde consumentToegewijde consument
  • Emotie speelt een rolEmotie speelt een rol

Branches

Profiteer van onze kennis

Alles over online sports- & healthmarketing

Gezond leven is hot!

Anno 2019 zijn veel consumenten bezig met gezond en verantwoord leven. Niet gek als we kijken naar alle ontwikkelingen in de wereld van nu. Ook online zet deze ‘gezond-leven-trend’ zich door. Zoekopdrachten naar ‘superfoods’ gaan door het dak en dagelijks worden honderdduizenden filmpjes op YouTube bekeken waarin fitgirls, -boys en instructeurs sportoefeningen uitleggen. Van grote invloed op de sportende consument zijn daarnaast de upcoming influencers, die allerlei ideeën en inspiratie in de hoofden van deze doelgroepen planten. Ook op het gebied van gezondheidszorg wordt bij de kleinste kwaaltjes het internet afgestruind op zoek naar de juiste diagnose of informatie over behandeltrajecten. Als bedrijf in de sports- en healthbranche kun je online marketing dus écht niet links laten liggen als je in de smaak wilt vallen.

Inspelen op emotie is belangrijker dan ooit

Anders dan bij het aankopen van een meubel of een kledingstuk draait sport en health om vrije tijd en lifestyle. Sport- en healthgerelateerde onderwerpen zijn hot! Online vindbaar zijn en het creëren van de juiste content die past bij jouw doelgroep is daarom belangrijker dan ooit.

Een ijzersterke strategie is key

En hoe bereik je deze groeiende doelgroepen dan en hoe zet je ze aan tot actie? Het door en door kennen van je doelgroep is essentieel. Om dit te bereiken werken we in de sports- en healthbranche met gedetailleerde persona’s. Op basis van die informatie passen we je online marketing aan: qua boodschap (wat is voor wie de beste trigger?), qua targeting (welke kanalen op welke tijdstippen) en qua call-to-action (hoe zet je ieder type aan tot actie). Hebben we dit allemaal op een rijtje? Dan schrijven we deze bulk aan informatie uit in een heldere en hands-on strategie waarin de verschillende kanalen perfect op elkaar aansluiten. Belangrijk, want een branche als deze heeft veel concurrentie en de kliks zijn redelijk duur. Dus hoe beter we de potentiële klant kennen, hoe beter we de vertaalslag kunnen maken naar een sprekende middelenmix met een slimme verdeling van het beschikbare budget.

Happy Idiots + Happy & Healthy

We geloven niet dat de grote interesse voor sport en gezondheid een hype is die weer overwaait. Wij denken juist dat deze trend zich nog verder zal doorzetten en dat het oriëntatieproces zich steeds vaker online zal plaatsvinden. Om deze reden hebben we ervoor gekozen om een speciaal team op te zetten voor de sport- en healthbranche. Daarnaast werken we nauw samen met ons lieftallige zusje Happy & Healthy. Zij hebben alle kennis in huis op het gebied van gezondheidszorg, zijn bekend met de wet- en regelgeving rondom online healthcare marketing en weten daarom welke activiteiten ze kunnen inzetten om de gewenste resultaten te behalen.

Vragen over online sports- & healthmarketing?

Neem contact op met Joost Engel!
E-mail:Telefoon:
joost@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Joost EngelCommercieel manager

Blog

Relevant blog posts

10 e-mailmarketing tips voor de feestdagen

17 oktober 2019

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.