zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Travel & entertainment

Terug naar alle specialismes
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Specialismes
  3. Branches
  4. Travel & entertainment

In de travel- en entertainmentbranche is veel winst te halen met online marketing, wat je doel ook is. Een stijging in conversies? Op marge sturen? Een boost in naamsbekendheid op het juiste moment in het seizoen? Een nieuwe bestemming onder de aandacht brengen? De line-up van je festival bekend maken? Onze specialisten zorgen dat jouw doelen, de middelen en de kanalen naadloos op elkaar aansluiten.

De uitdagingen van de online travel- & entertainmentmarketing

  • Eén van de grootste online groeimarktenEén van de grootste online groeimarkten
  • Veel concurrentie in het oriëntatieprocesVeel concurrentie in het oriëntatieproces
  • Een uitgebreid en branchespecifiek zoekprocesEen uitgebreid en branchespecifiek zoekproces

Branches

Profiteer van onze kennis

Alles over online travel- & entertainmentmarketing

Het online oriëntatieproces in de travel- & entertainmentmarkt

Hoe je de harten wint van mensen die in de markt zijn voor reizen of entertainment? Maak het ze zo makkelijk mogelijk en neem ze werk uit handen. Wij zorgen er daarom voor dat vraag en aanbod elkaar op precies het juiste moment raakt. Een weekend-weg-fanaat een Instagram-advertentie met een scherpe aanbieding naar Boedapest laten zien? Of een muziekliefhebber laten weten dat zijn lievelingsartiest in de buurt speelt? In the pocket! Behalve slimme targeting op basis van interesses en demografie, passen we ook in-market-targeting toe, zodat we de juiste doelgroep treffen binnen de juiste context.

Contextuele targeting voor een hoger rendement

Hier passen we vervolgens ook de communicatie-uitingen op aan. Is een persoon fan van poprock, dan vertonen we andere artiesten dan wanneer iemand vooral soulmuziek luistert. Op een persoon die de laatste weken actief surft naar bestemmingen in de Cariben kun je als adverteerder je boodschap volledig toespitsen op de behoeften. Met als resultaat dat je doelgroep veel sneller overgaat op kopen. Met als resultaat een persoon die veel sneller overgaat op kopen. Door deze contextuele targeting groeit het rendement van je campagnes op een zichtbare manier. We raken mensen op het moment dat ze actief oriënteren en niet alleen maar geïnteresseerd zijn.

Hoe zit dat voor de travelmarkt?

Travel is één van de grootste online groeimarkten. Reizen wordt steeds makkelijker, aantrekkelijker en goedkoper. Zelfs met een klein budget is een weekendje weg zo geboekt. Waar reizigers eerder nog vaak gebruikmaakten van reisbureaus, gebeurt de zoektocht vandaag de dag vooral online. En consumenten gedragen zich daar in deze sector heel anders dan in andere branches. De perfecte vakantiebestemming is namelijk niet in 1, 2, 3 gekozen. Potentiële reizigers hoppen van reissite naar reissite, van desktop naar mobiel en zijn soms dagenlang op zoek naar de beste deal. Onderscheidend blijven is dus key. Dit gedrag levert ons een ellenlang spoor aan waardevolle gegevens over het budget, de bestemming en de interesses van de bezoeker.

Hier spelen we met onze campagnes slim op in. Dus aan de ene kant is het oriëntatieproces lang, maar aan de andere kant wordt de reiziger steeds ongeduldiger en wil hij sneller een keuze kúnnen maken en in no time de informatie voorgeschoteld krijgen die hij zoekt. Dit proces verloopt tegenwoordig vaak nog niet zo soepel en snel als ze zouden willen en wordt regelmatig als stressvol ervaren. De ultieme oplossing is volledig gepersonaliseerde informatie gebaseerd op locatie, interesses en zelfs eerdere ervaringen.

En voor de entertainmentbusiness?

Het online bezoekersgedrag in de entertainmentbusiness is als geen ander. Entertainmentactiviteiten vinden (meestal) plaats op vaste, geplande momenten inclusief aankondigingen en prijsacties. Denk aan een festival, een theater- of comedyshow. Typerend voor deze business is het dataverkeer dat op bepaalde momenten de pan uit rijst: veel pieken in plaats van een constant aantal websitebezoekers en conversies. Hoe dit kan? Door artiestenaankondigingen en diverse prijsacties (zoals early birds-tickets) bijvoorbeeld. Op de juiste manier inspelen op die piekmomenten kan zorgen voor een ijzersterk eindresultaat.

Daarbij schieten wij je graag te hulp. Door gebruik te maken van slimme scripts en automation koppelen we beschikbare data aan de campagnes. Naast campagnes geautomatiseerd wel of niet vertonen op belangrijke momenten kunnen we ook de advertentieteksten geautomatiseerd laten aanpassen en urgentie toevoegen: “Nog 3 dagen en 6 uur tot einde verkoop!”, “Al 1658 mensen kochten een kaartje, wees er snel bij!”.

Wat deze business nog meer typeert? De oneindige targetingmogelijkheden! Elk(e) festival, theatershow of concert heeft een eigen karakter en trekt daardoor een eigen publiek aan. Zo’n specifieke doelgroep wordt getypeerd door een bepaalde leeftijd, wonend in een bepaalde regio en heeft een specifieke leefstijl en voorkeuren. Met de mogelijkheid tot zeer doelgerichte targeting als gevolg. Krijg je vat op de customer journey en het specifieke karakter van de doelgroep en speel je hier goed op in? Dan kun je in deze branche écht veel bereiken met online marketing.

De customer journey in kaart brengen

Het is belangrijk om te weten hoe de klantreis van jouw doelgroep(en) eruitziet. Op welke platformen zijn ze te vinden en via welke devices? In welke deel van het proces zitten ze? En naar wat voor type reis, festival of concert zijn ze op zoek? Wanneer we dit in kaart hebben gebracht kunnen we op het juiste moment, via het juiste kanaal, de juiste boodschap communiceren. Zo bereiken we potentiële bezoekers in elke fase van hun digitale reis. Voor travel kan affiliate marketing bijvoorbeeld erg interessant zijn in het oriëntatieproces, maar later in het proces kun je doelgroepen misschien wel beter bereiken met e-mailmarketing.

Onze travel- & entertainmentspecialisten

Omdat de online markt van deze branche enorm groeit hebben wij een gespecialiseerd travel- & entertainmentteam samengesteld. Deze specialisten kennen de ins en outs van de customer journey van de reizende, feestende of theaterbezoekende consument.  Daardoor weten zij als geen ander hoe ze een rendabele omzetgroei kunnen realiseren. Zo zijn we bijvoorbeeld volledig ingespeeld op de mobile-first-aanpak waar deze markt om vraagt.

Vragen over online travel- en entertainmentmarketing?

Neem contact op met Bart van de Laak!
E-mail:Telefoon:
bartvandelaak@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Bart van de LaakOnline marketing consultant

Blog

Relevant blog posts

Wat is BERT en welke invloed heeft dit op SEO?

31 oktober 2019

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.