zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Contentmarketing

Terug naar alle specialismes

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Daag ons uit!
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Specialismes
  3. Contentmarketing

Van de schoenmaker op de hoek tot alledaagse mond-tot-mondreclame: alles en iedereen bevindt zich online. Sterke content wordt dus met de minuut belangrijker. Toch maken nog genoeg bedrijven hier geen gebruik van of slaan ze de plank mis. Zonde, want met goede content maak je het verschil. Schrijf je met regelmaat relevante content die de bezoeker écht helpt, dan word je binnen de kortste keren gezien als betrouwbare expert in je vakgebied. Is je bedrijf toe aan een grote online schoonmaak of heb je behoefte aan nieuwe content? Beide uitdagingen grijpen wij met beide handen aan om je online identiteit een megaboost te geven!

De voordelen van contentmarketing

  • Groei in naamsbekendheid, bezoekers en conversiesGroei in naamsbekendheid, bezoekers en conversies
  • Betere online vindbaarheidBetere online vindbaarheid
  • Groei uit tot autoriteit op je vakgebiedGroei uit tot autoriteit op je vakgebied
  • Creëer brand awarenessCreëer brand awareness
  • Profiteer lang van de investeringProfiteer lang van de investering

Contentmarketing

Profiteer van onze kennis

Alles over contentmarketing

In het kort: wat is contentmarketing?

Relevante en aantrekkelijke content creëren én distribueren, precies op maat voor de doelgroep(en). Dat is contentmarketing. Met als doel: bijdragen aan de stip op de horizon. Zichtbaar of vindbaar zijn? Meer leads genereren of een community opbouwen? Het kan allemaal in een spel van strategie, planning en creativiteit. Een bewezen model voor strategische, goed geplande en creatieve contentmarketing is het 3H-model en nemen we dan ook als uitgangspunt.

Pardon, het 3H-model?

Het door Google ontwikkelde 3H-model (of hero-hub-hygiene-model) is origineel specifiek voor YouTube-content bedacht. Deze aanpak bleek daarnaast ook perfect om een volledige contentstrategie aan op te hangen. Het is een sterke, maar praktische strategie die focust op het continu aanwezig zijn met 3 typen content die elkaar versterken.

Hero-content

  • 1-4 keer per jaar
  • Brede awareness creëren onder een grote groep mensen
  • De eerste indruk van een merk
  • Humoristisch, emotioneel of verrassend
  • Bouwt in een korte tijd bezoekersmassa op

Hub-content

  • 1 keer per week of maand
  • Trigger om de organisatie te volgen
  • Toespitsen op gedeelde passies
  • Engagement en doelgroepbinding
  • Zorgt voor het terugkeren van bezoekers

Hygiëne-content

  • Dagelijks
  • Antwoorden op FAQ's en zoekvragen
  • SEO-kennis vereist
  • Informatie waarnaar consumenten zelf zoeken
  • Onderhoudt een stabiele stroom bezoekers

Waar helpt contentmarketing in de customer journey?

Online marketing staat of valt met goede content. Een échte must is dan ook dat de content in een bepaalde behoefte voorziet en antwoord geeft op de vraag van de bezoeker. Dit is afhankelijk van de fase in de customer journey: een oriënterende bezoeker heeft een andere behoefte dan een bezoeker die al bijna over gaat op kopen. Weet je de behoefte van de bezoeker te bevredigen en hem te boeien? Good job! Dit is dé manier voor het opbouwen van een relatie met je doelgroep. Als je deze goed onderhoudt en je daarin consistent bent dan groei je langzaam maar zeker uit tot een autoriteit op je vakgebied met merktrouwe volgers. En waarbij ook zeker een stijging in conversie en leads hoort. Zo draagt passende en creatieve contentmarketing bij aan ambities zoals een hogere naamsbekendheid, branding, conversieverhoging en natuurlijk ook online vindbaarheid.

Het proces: van contentstrategie tot content tot…

Afhankelijk van je behoefte kun je kiezen voor verschillende diensten in ons contentmarketingpakket. Ga je voor een traject van A tot Z of lijkt het je vooral zinvol om samen een contentmarketingstrategie op te stellen, maar creëer je de content liever zelf? Alles is mogelijk. Laat je inspireren door een overzicht van onze contentdiensten.

Contentdiensten

Strategie

Het is makkelijk om meteen te denken in tastbare content en details, maar dan ben je eigenlijk al een brug te ver. Zonder doordachte contentstrategie is content, zeker op lange termijn, niet veel waard. Samen zorgen we er dan ook voor dat de strategie staat als een huis, waarbij onder andere doelen, positionering, huisstijl en de doelgroep de revue passeren. Alle neuzen dezelfde kant op met als eindresultaat een sterke online identiteit.

Contentkalender

Als we duidelijk voor ogen hebben wie je bent, wat je vraag is en waar we samen naartoe werken is het maken van een contentkalender een mooie volgende stap. Per post denk je van tevoren na en je voorkomt ad hoc communicatie: een sterke basis dus voor de planning van content. Consistentie en regelmaat voor het opbouwen, onderhouden en versterken van de relatie met je bezoeker. Of je nou zelf de content creëert of dat aan ons overlaat.

Contenttemplates

Op basis van de contentstrategie geven we visuele content templates vorm voor visuals of video’s. Voor elk kanaal zetten we een los template op. Zo zetten we per pijler een duidelijke, herkenbare en consistente stijl neer voor op de afgesproken kanalen. Ideaal voor klantenbinding en het opbouwen van vertrouwen!

Contentdashboard

Het mooie van de online wereld: alles is meetbaar! Hoe we dat aanpakken op het gebied van contentmarketing? Op basis van de vooraf bepaalde KPI’s en kanalen zetten we een content dashboard in Google Data Studio op: altijd en overal inzichtelijk voor de klant en de contentspecialisten. Zo leren we samen nog beter te worden en zijn we altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Contentcreatie

Leuk, zo'n strategie en kalender, maar hoe voeren we het nu uiteindelijk uit? Je kan natuurlijk zelf content creëren, of het aan ons overlaten. In het laatste geval zorgen wij dat alles goed geregeld is rondom contentmarketing. Wij maken jou autoriteit op je vakgebied.

Webcare-advies

Bij ons houdt het niet op bij contentcreatie. We zetten, als je wil, nog een stapje extra. Wij helpen jouw klantenserviceteam de juiste snaar te raken, óók wanneer er een keer iets minder goed gegaan is.

Employee advocacy campagne

Last but not least houden wij ons ook bezig met employee advocacy. Betrek je collega's bij je marketingstrategie, boost je organisch bereik en bouw aan de authenticiteit van je merk. We bouwen een volledig campagneflow om de boodschap écht te laten landen in jouw organisatie.

Onze experts

Creatieve contentspecialisten

Heb je geen idee waar je moet beginnen als het op content aankomt? Laat ons het doen! Ga je voor een volledige contentmarketingstrategie of zoek je iemand die puur alleen de content creëert? Bij ons is veel mogelijk.

Jalou Lemmens

Copywriter

Dit kunnen we voor je doen

De onderdelen van contentmarketing

Vragen over contentmarketing?

Neem contact op met Samantha van Alphen!
E-mail:Telefoon:
samantha@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Samantha van AlphenContent specialist

Blog

Relevant blog posts

Get inspired: wat is contentmarketing?

15 maart 2019

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.