- Home
- Specialismes
- Data & analytics
- Calltracking
Er is steeds meer interactie tussen on- en offline gedrag en het belang om hier aandacht aan te besteden groeit. Wat bedoelen we precies met de interactie tussen online en offline? Een voorbeeldje: een persoon is online op zoek naar een bepaald product of een dienst en komt via een online campagne terecht op de website van een organisatie. Vervolgens neemt hij of zij telefonisch contact op met een organisatie. Een alledaagse situatie waarbij naar aanleiding van een online campagne er een telefonische interactie plaatsvind. Met name in de b2b-markt een scenario wat veel voorkomt. Wist je bijvoorbeeld dat maar liefst 70% van de bestellingen in de b2b-markt telefonisch worden gedaan? Dus als je slim bent kom je erachter waar die telefonische bestellingen vandaan komen en wat ze precies opleveren, zodat je daar goed op kan inspelen. Met andere woorden: start met calltracking! Heb je geen idee waar te beginnen? Wij wel. Lucky you.
De voordelen van calltracking
Offline, telefonisch verkeer wordt inzichtelijk
Ontdek de rol van telefonie binnen de customer journey
Beoordeel oproepen op kwaliteit
Ontdek welke zoekwoorden hebben geleid tot een telefonische conversie
Profiteer van onze kennis
Alles over calltracking
Calltracking door Happy Idiots
De kans is aanwezig dat je al bekend bent met webanalytics. Die analytics geven je waardevolle inzichten, maar je mist één ding. Want waar vind je het telefonische kanaal terug? Nergens! Onze specialisten maken met behulp van professionele calltracking software de ROI van iedere marketingactiviteit en campagne inzichtelijk. Want pas wanneer je een compleet beeld hebt kunnen we de juiste strategische keuzes maken. Onderstaande berg aan vragen kunnen wij met calltracking beantwoorden.
Strategische keuzes
- Waar komen mijn telefoontjes vandaan?
- Welke kanalen hebben tot conversie geleid?
- Welke zoekwoorden hebben tot telefonisch contact geleid?
- Wat is de ROI van mijn offline kanalen?
- Hoe waardevol is mijn telefonische conversie ten opzichte van andere conversiepunten?
- Enzovoorts
Simpelweg in één vraag samen te vatten: wat voor rol speelt telefonie in het aankoopproces, ofwel de ‘customer journey’, van mijn klanten?
Betaald & organisch verkeer combineren met calltracking
Vraag jij je af waar die telefonische contactmomenten dan eigenlijk vandaan komen? Dit is een vraag die we graag voor je beantwoorden. Ook laten we je zien op welke zoekwoorden je je het beste wel en juist niet focust met je SEA– of SEO-strategie. Wij voorzien je van handvatten zodat we het marketingbudget zo optimaal mogelijk verdelen en inzetten.
Handige calltracking-functionaliteiten
Met calltracking maken we de telefonische conversies per verkeersbron inzichtelijk. Ons doel is zoveel mogelijk inzichten bundelen zodat we kunnen beoordelen wat calltracking voor je doet en of de leads kwalitatief goed zijn.
- Overzichtelijk dashboard: alle statistieken van telefonische contactmomenten worden bijgehouden in een overzichtelijk dashboard.
- Beoordelen oproepen: door middel van een beoordelingsmenu na afloop van een gesprek maken we inzichtelijk wat de kwaliteit is van de telefonische contactmomenten.
- Keyword tracking: binnen calltracking kunnen we op zoekwoordniveau zien welke zoekwoorden hebben geleid tot een telefonische conversie.
- Integreer calltracking: we helpen je graag bij de integratie in Google Analytics! Zo maken we bijvoorbeeld een volledig overzicht van de verkeersbronnen en de bijbehorende telefonische conversies.
Calltracking implementeren
Neem je ons in de hand als calltracking partner, dan zijn we continu bezig met het bijschaven en optimaliseren van je campagnes door te monitoren en te testen. Focus jij je maar volledig op je corebusiness, dan doen wij de rest (in ieder geval op calltracking-gebied). Dat betekent trouwens niet dat je niet op de hoogte bent van het reilen en zeilen van de campagnes: wij zorgen voor gedetailleerde rapportages die inzicht geven in onze werkzaamheden en het geleverde resultaat.