zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Call tracking

Terug naar alle specialismes

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Daag ons uit!
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Specialismes
  3. Data & analytics
  4. Call tracking

Er is steeds meer interactie tussen on- en offline gedrag en het belang om hier aandacht aan te besteden groeit. Wat bedoelen we precies met de interactie tussen online en offline? Een voorbeeldje: een persoon is online op zoek naar een bepaald product of een dienst en komt via een online campagne terecht op de website van een organisatie. Vervolgens neemt hij of zij telefonisch contact op met een organisatie. Een alledaagse situatie waarbij naar aanleiding van een online campagne er een telefonische interactie plaatsvind. Met name in de b2b-markt een scenario wat veel voorkomt. Wist je bijvoorbeeld dat maar liefst 70% van de bestellingen in de b2b-markt telefonisch worden gedaan? Dus als je slim bent kom je erachter waar die telefonische bestellingen vandaan komen en wat ze precies opleveren, zodat je daar goed op kan inspelen. Met andere woorden: start met calltracking! Heb je geen idee waar te beginnen? Wij wel. Lucky you.

De voordelen van call tracking

  • Offline, telefonisch verkeer wordt inzichtelijkOffline, telefonisch verkeer wordt inzichtelijk
  • Ontdek de rol van telefonie binnen de customer journeyOntdek de rol van telefonie binnen de customer journey
  • Beoordeel oproepen op kwaliteitBeoordeel oproepen op kwaliteit
  • Ontdek welke zoekwoorden hebben geleid tot een telefonische conversieOntdek welke zoekwoorden hebben geleid tot een telefonische conversie

Data & analytics

Profiteer van onze kennis

Alles over call tracking

Call tracking door Happy Idiots

De kans is aanwezig dat je al bekend bent met webanalytics. Die analytics geven je waardevolle inzichten, maar je mist één ding. Want waar vind je het telefonische kanaal terug? Nergens! Onze specialisten maken met behulp van professionele call tracking software de ROI van iedere marketingactiviteit en campagne inzichtelijk. Want pas wanneer je een compleet beeld hebt kunnen we de juiste strategische keuzes maken. Onderstaande berg aan vragen kunnen wij met call tracking beantwoorden.

Strategische keuzes

  • Waar komen mijn telefoontjes vandaan?
  • Welke kanalen hebben tot conversie geleid?
  • Welke zoekwoorden hebben tot telefonisch contact geleid?
  • Wat is de ROI van mijn offline kanalen?
  • Hoe waardevol is mijn telefonische conversie ten opzichte van andere conversiepunten?
  • Enzovoorts

Simpelweg in één vraag samen te vatten: wat voor rol speelt telefonie in het aankoopproces, ofwel de ‘customer journey’, van mijn klanten?

Betaald & organisch verkeer combineren met call tracking

Vraag jij je af waar die telefonische contactmomenten dan eigenlijk vandaan komen? Dit is een vraag die we graag voor je beantwoorden. Ook laten we je zien op welke zoekwoorden je je het beste wel en juist niet focust met je SEA– of SEO-strategie. Wij voorzien je van handvatten zodat we het marketingbudget zo optimaal mogelijk verdelen en inzetten.

Handige call tracking-functionaliteiten

Met call tracking maken we de telefonische conversies per verkeersbron inzichtelijk. Ons doel is zoveel mogelijk inzichten bundelen zodat we kunnen beoordelen wat call tracking voor je doet en of de leads kwalitatief goed zijn.

  • Overzichtelijk dashboard: alle statistieken van telefonische contactmomenten worden bijgehouden in een overzichtelijk dashboard.
  • Beoordelen oproepen: door middel van een beoordelingsmenu na afloop van een gesprek maken we inzichtelijk wat de kwaliteit is van de telefonische contactmomenten.
  • Keyword tracking: binnen call tracking kunnen we op zoekwoordniveau zien welke zoekwoorden hebben geleid tot een telefonische conversie.
  • Integreer call tracking: we helpen je graag bij de integratie in Google Analytics! Zo maken we bijvoorbeeld een volledig overzicht van de verkeersbronnen en de bijbehorende telefonische conversies.

Call tracking implementeren

Neem je ons in de hand als call tracking partner, dan zijn we continu bezig met het bijschaven en optimaliseren van je campagnes door te monitoren en te testen. Focus jij je maar volledig op je corebusiness, dan doen wij de rest (in ieder geval op call tracking gebied). Dat betekent trouwens niet dat je niet op de hoogte bent van het reilen en zeilen van de campagnes: wij zorgen voor gedetailleerde rapportages die inzicht geven in onze werkzaamheden en het geleverde resultaat.

Onze experts

Gecertificeerde dataspecialisten

Victor Ribot

Online marketing consultant

Dit kunnen we voor je doen

De onderdelen van data & analytics

Meer weten over call tracking?

Neem contact op met Victor Ribot!
E-mail:Telefoon:
victor@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Victor RibotOnline marketing consultant

Blog

Relevant blog posts

13 nominaties bij de Dutch Search Awards

21 november 2019

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.