- Home
- Specialismes
- Data & analytics
- Conversie attributie
Stel, je hebt geld besteed aan het inkopen van advertenties en media en bent nieuwsgierig naar het effect van bijvoorbeeld je rich media banners op de sales in je webshop. Je vraagt je af wat zo’n banner nou daadwerkelijk oplevert en dat is logisch. Met de komst van conversie attributie kunnen we de toegevoegde waarde van verschillende kanalen en campagnes bepalen en kunnen we, door de inzet van custom attributiemodellen, op basis van harde cijfers beslissingen en keuzes maken. Op deze manier zetten we je mediabudget altijd zo optimaal mogelijk in! Ben jij ook benieuwd naar wat een bepaalde campagne voor jouw webshop doet? Laat ons je helpen, wij vogelen het zo voor je uit!
De voordelen van conversie attributie
Het in kaart brengen van de toegevoegde waarde van specifieke advertenties en campagnes
Het beter en optimaler inzetten van je mediabudget
Profiteer van onze kennis
Alles over conversie attributie
Conversie attributie in de praktijk
Dat online marketingkanalen zoals Google Ads, rich media campagnes en social advertising elkaar versterken hoeven we jou misschien niet meer te vertellen. Wat veel mensen wel vaak vergeten is dat je de bijdrage van elk kanaal afzonderlijk in kaart moet brengen. En dan hebben we het zelfs over het resultaat van één specifieke advertentie! Het kijken naar de bijdrage en daarbij het toekennen van waarde aan de verschillende kanalen: dat is waar conversie attributie om draait. Onze specialisten zoeken voor je uit welk kanaal wat heeft bijgedragen aan de realisatie van die ene bestelling.
Waarom conversie attributie?
Organisaties meten vaak op basis van ‘last click’ binnen Google Analytics, wat betekent dat de conversie wordt toegekend aan het kanaal of de bron die het laatst betrokken was bij de betreffende conversie. Doe jij dit ook? Don’t! Dit geeft namelijk een onvolledig beeld en is niet de juiste manier voor het toekennen van conversies, omdat er altijd meerdere kanalen betrokken zijn bij een conversie. Wordt de hele waarde toegekend aan het laatst betrokken kanaal, dan doet dat dus geen recht aan de eerder betrokken kanalen. En dat zou zonde zijn. Conversie attributie helpt je uit de brand.
Happy Idiots en conversie attributie
Voor ons is het niet meer dan vanzelfsprekend om conversie attributie toe te passen zodat we altijd weten wat de toegevoegde waarde van een bepaald kanaal is. Jammer genoeg is dit voor nog lang niet iedereen een logische werkwijze. Wij helpen je daarom graag met het inzichtelijk maken van de toegevoegde waarde van campagnes en kanalen, zodat ook jij je mediabudget zo efficiënt en effectief mogelijk inzet. Voel jij je aangesproken? Neem dan meteen contact met ons op! Wij praten je graag bij tijdens een kennismakingsgesprek (zonder verdere verplichtingen natuurlijk).