zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Data insights

Terug naar alle specialismes

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Daag ons uit!
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Specialismes
  3. Data & analytics
  4. Data insights

Wanneer is een online marketingcampagne geslaagd en wanneer niet? Een belangrijke vraag wanneer je campagne voert. Belangrijk is dat je conclusies trekt op basis van data in plaats van op onderbuikgevoelens. Met deze conclusies op zak maak je vervolgens bepaalde keuzes en beslissingen in je online marketing. Zo’n beslissing kan zijn het volledig omgooien van je campagnestrategie of het uitbreiden van je targeting: allemaal beslissingen die je maakt op basis van (historische) data. Dit noemen wij een data driven approach: het vertalen van data naar conclusies.

De voordelen van data insights

  • Superspecifiek targetenSuperspecifiek targeten
  • Strategie aanscherpenStrategie aanscherpen
  • Klantreis optimaliserenKlantreis optimaliseren

Data en analytics

Profiteer van onze kennis

Alles over data insights

Happy Data

Door middel van onze eigen data insights in samenwerking met Happy Data helpen wij je graag de juiste data te verzamelen en analyseren. En geloof ons: ook voor jouw organisatie is zowel intern als extern genoeg relevante data voor handen. Maar het toveren zit wat ons betreft niet in het verzamelen, maar in analyse én interpretatie. Zodat je op de inzichten kunt inspelen. Inzichten die je direct kunt inzetten voor resultaat, door je strategie aan te scherpen en door je klantreizen te optimaliseren.

Happy Insights postcodesegmentatiesysteem

Naast visuele oplossingen geloven wij heel erg in efficiënte marketing: een euro kan maar 1 keer uitgegeven worden en daarom zijn targeting en doelgroepselecties superbelangrijk. Om klantcontact en communicatie zo persoonlijk mogelijk te maken vergelijken wij je klantgegevens met alle Nederlandse huishoudens uit het postcodesegmentatiesysteem van Happy Data. Wij hebben van alle 413.000 postcodes in Nederland ruim 200 kenmerken verzameld waarmee we uitspraken kunnen doen over de 7.6 miljoen huishoudens die in deze postcodes wonen. Wij gebruiken de gegevens van de klant (meestal sales en of klantdata) als input om de meest loyale doelgroep te koppelen aan deze postcodekenmerken. We stellen klantprofielen op en vertalen deze door naar lookalike audiences over heel Nederland. Op basis van scoremodellen maken we een selectie van welke postcodes de grootste kans hebben om te converteren. Een superspecifieke en efficiënte werkwijze waarmee we het beste resultaat uit iedere campagne halen.

Buying persona’s

Een buying persona is een typering of beschrijving van groepen klanten die onderling sterk op elkaar lijken, maar toch als groep genoeg van elkaar verschillen. Samen met Happy Data onderscheiden wij 9 hoofdpersona’s die opgebouwd zijn uit 42 onderliggende subpersona’s. Met deze persona’s geef je je klantgroep(en) een gezicht waarmee je een passende en relevante communicatiestrategie ontwikkelt.

Dashboards

Het verkrijgen van inzichten kan op meerdere manieren, daarom maken wij gebruik van meerdere dataoplossingen. Zo richten wij voor iedere klant een realtime dashboard in waarbij de klant al zijn online marketingactiviteiten bijhoudt in een simpel overzicht die 24/7 online te bekijken is.

Online dashboards

Onze experts

Gecertificeerde data & analytics specialist

Paul Lenssen

Digital data analyst

Dit kunnen we voor je doen

De onderdelen van data & analytics

Meer weten over data insights?

Neem contact op met Paul Lenssen!
E-mail:Telefoon:
paul@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Paul LenssenDigital data analyst

Blog

Relevant blog posts

13 nominaties bij de Dutch Search Awards

21 november 2019

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.