Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Online marketing biedt duizend-en-één mogelijkheden om je doelgroep te bereiken, waarvan display advertising met spot-on banners er één is. Vlijmscherpe targeting en optimalisatie zorgen voor een groot deel van het campagnesucces, maar de boodschap van je banner is van net zo’n grote invloed op het resultaat. Zo geef je je boodschap bijvoorbeeld meer impact als je tekst en beeld combineert, maar dat is zeker niet het enige aandachtspuntje. Met een sterke banner breng je je doel in een paar seconden op zo’n sterke manier over dat de kijker getriggerd wordt en wel móét doorklikken naar je website. Heb je geen idee hoe je dat aanpakt? Wij wel! Onze specialisten duiken er graag voor je in.

Belangrijke aandachtspunten bij bannercreatie

  • Een key message per fase in de klantreis
  • Een call-to-action passend bij je doelstelling
  • Veel technische specificaties waar je banner aan moet voldoen
  • Formaten aanpassen per type device
  • Het juiste advertentieformat selecteren

Profiteer van onze kennis

Alles over bannercreatie

Juiste boodschap per fase in de klantreis

Een kijker neemt je banner slechts enkele seconden waar voordat zijn aandacht alweer afdwaalt. Een krachtige, interessante kernboodschap is dus van groot belang! Een grote valkuil bij het kiezen van zo’n boodschap is om alles in één keer te willen vertellen. Ga je met ons in zee, dan laten we dat niet gebeuren. We delen de customer journey op en bepalen per fase wat de key message moet zijn, zodat je de juiste boodschap overbrengt in de juiste fase van de klantreis. We houden rekening met zowel de behoeftes van je doelgroep als met je marketingdoelstelling in die fase. Met retargeting breng je bij het volgende contactmoment aanvullende informatie over.

See-Think-Do-Care

Je stemt je banner af op de fase waar je doelgroep in zit:

  • See-fase: voorzie in de (latente) behoefte van je doelgroep
  • Think-fase: breng de klantvoordelen van je product of dienst over
  • Do-fase: zet je USP’s in de kijker en doe een aanbod
  • Care-fase: herhaal je hoofdboodschap om merkvoorkeur of ambassadeurs te creëren.

Slimme call-to-actions

Display advertising is niet alleen ideaal voor het creëren van awareness, maar kan ook later in de marketingfunnel helpen bij het realiseren van meer leads of conversies. Wat je doel ook is, een passende call-to-action is key! Wij helpen je de keuze te maken tussen een softe call-to-action voor een informatieaanvraag en een hardere call-to-action (‘Bestel nu!’) als verkoop het doel is. Wil je een stijging zien in je conversies? Dan is het belangrijk om in te spelen op het gevoel van de klant: trigger een bepaalde emotie, wek nieuwsgierigheid en maak het persoonlijk. “Lees meer” wordt “Ontdek de voordelen”, “Vraag een offerte aan” verandert in “Bereken je persoonlijke voordeel” en maak van “Bestel nu”, “Profiteer nog 2 dagen!” om meer indruk te maken.

Voldoen aan technische specificaties

Tegenwoordig stellen de advertentieplatforms hoge eisen aan het creatieve materiaal voor een displaycampagne. Wij zorgen er dan ook voor dat je meteen bij de start voldoet aan alle technische specificaties, waardoor je geen vertraging oploopt bij de livegang. Vaak is het aanleveren van een bannerset volgens de IAB-standaard prima, maar de aanlevereisen kunnen nog wel eens per platform verschillen. We bespreken welk advertentieformaat geschikt is voor je campagne en bepalen samen of je gebruik gaat maken van HTML5-banners, een animated .gif- of .jpeg-set of misschien zelfs videobanners.

Verschillende apparaten en gebruiksmomenten

Daarnaast passen wij je bannercreatie aan aan het type device waarop ze vertoond worden. En dan gaat het niet alleen om de verschillende formaten tussen desktop, tablet en mobiel, maar zorgen we bij een kleiner smartphonescherm ook voor een grotere corpsgrootte van je teksten. Last but not least: we spelen ook in op verschillen in gebruiksmoment op verschillende apparaten en kiezen daar een passende call-to-action bij.

Onze experts

Gecertificeerde display specialisten

Dit kunnen we voor je doen

De onderdelen van display advertising

Meer weten over bannercreatie?

Neem contact op met Joost Engel!
Joost Engel
Joost Engel Commercieel manager

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!