zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Display retargeting

Terug naar alle specialismes

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Daag ons uit!
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Specialismes
  3. Display advertising
  4. Display retargeting

Heb je al behoorlijk wat traffic op je website? Of realiseerden je online campagnes al een groot bereik? Helaas betekent dit niet meteen een groei in conversies of leads. Je doelgroep heeft misschien net dat extra duwtje in de rug nodig om tot actie over te gaan. Maak kennis met retargeting! Retargeting maakt het mogelijk om bezoekers die je website al eerder bezocht hebben of je advertentie al hebben gezien opnieuw te benaderen. Hierdoor ben je vaker in contact met je doelgroep, bouw je je boodschap in verschillende contactmomenten verder uit en doe je personen die al interesse hebben getoond in een product of dienst een concreet aanbod.

Verschillende retargetingstrategieën

  • Opnieuw benaderen van websitebezoekers op basis van de bezochte pagina’s Opnieuw benaderen van websitebezoekers op basis van de bezochte pagina’s
  • Stimuleren van klanten die de winkelwagen hebben verlaten Stimuleren van klanten die de winkelwagen hebben verlaten
  • Klanten die al gekocht hebben een cross-sell-aanbod doenKlanten die al gekocht hebben een cross-sell-aanbod doen
  • Kijkers die interactie met je video hebben gehad, een aanvullende boodschap laten zienKijkers die interactie met je video hebben gehad, een aanvullende boodschap laten zien
  • Kijkers die je video hebben weggeklikt opnieuw benaderen met een aangepaste boodschapKijkers die je video hebben weggeklikt opnieuw benaderen met een aangepaste boodschap

Display advertising

Profiteer van onze kennis

Alles over display retargeting

Kanalen voor retargeting

Het opzetten van een retargetingstrategie kan op veel verschillende platformen. Je kunt retargeting inzetten op social media, Google (Search/Shopping/YouTube) en via verschillende Demand Side Platforms (DSP’s) als bijvoorbeeld Adform. Door het opbouwen van slimme retargetinglijsten, volg je bezoekers via een ander kanaal op en stel je zo een optimale mediamix samen. Een praktisch voorbeeld: een bezoeker die je video op Facebook heeft gezien en je site heeft bezocht, activeer je daarna nogmaals eenvoudig met een simpelere boodschap in een displaybanner.

Dynamische retargeting

Het is in retargetingcampagnes ook mogelijk om je boodschap aan te passen aan de context van de bezoeker. Hoe? Met dynamische, automatisch gegenereerde content! Hiervoor heb je een XML-feed nodig met relevante data die je in je content wilt gebruiken. Dynamische retargeting gaat veel verder dan het opnieuw tonen van een product dat je laatst hebt bekeken. Andere mogelijkheden zijn:

  • Op basis van de GPS-locatie van de gebruiker de dichtstbijzijnde winkel laten zien
  • Advertenties tonen die het actuele weer of de temperatuur laten zien
  • Je boodschap aanpassen op basis van de verkeerssituatie van dat moment en de locatie
  • Een automatische timer of aftelklok in de advertentie laten zien tot aan sluitingstijd of het einde van de verkoopperiode

Irritatie ligt op de loer

Dynamische retargeting is bekend (of berucht) geworden door de productadvertenties die je blijven achtervolgen nadat je een webshop hebt bezocht. Wij weten deze irritatie te voorkomen door altijd een aantal vuistregels in ons achterhoofd te houden. Want het laatste wat je met retargeting wil bereiken is een geïrriteerde doelgroep. Zolang je relevant blijft, is retargeting in staat de gebruikservaring te verbeteren.

Vuistregels bij retargeting

De vuistregels die wij aanhouden bij retargeting zijn:

  • Het uitsluiten van kopers op de retargetinglijst, anders blijf je hun met gekochte producten achtervolgen
  • Vooraf de maximale frequentie bepalen waarmee je een klant wilt blijven opvolgen met een frequencycap
  • Niet iedereen met dezelfde boodschap retargeten, maar juist verschillende lijsten aanmaken en de opvolgboodschap aanpassen op basis van het eerder vertoonde gedrag van de klant
  • Kies bij het benaderen van klanten die al eerder hebben gekocht voor een passende upsell- of cross-sellaanbieding in je advertentie.

Onze experts

Gecertificeerde display specialisten

Sven van Nobelen

Social & display specialist

Dit kunnen we voor je doen

De onderdelen van display advertising

Meer weten over retargeting?

Neem contact op met Sven van Nobelen!
E-mail:Telefoon:
sven@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Sven van NobelenSocial & display specialist

Blog

Relevant blog posts

Wat is BERT en welke invloed heeft dit op SEO?

31 oktober 2019

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.