zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

RTB

Terug naar alle specialismes

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Daag ons uit!
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Specialismes
  3. Display advertising
  4. Real-time bidding

Met real-time bidding stem je je campagnes af op iedere individuele bezoeker en laat je ze alleen advertenties zien die relevant zijn, volledig afgestemd op hun interesses. Het platform DSP Adform zorgt voor geautomatiseerde inkoop van online advertenties. Vervolgens kopen wij via dit platform display-, video- of mobiele advertenties in met RTB. Je kunt het dus eigenlijk zien als een online veilingsysteem waarbij een vertoning geautomatiseerd wordt geveild aan de hoogste bieder.

De voordelen van RTB

  • Een key message per fase in de klantreisEen key message per fase in de klantreis
  • Een call-to-action passend bij je doelstellingEen call-to-action passend bij je doelstelling
  • Veel technische specificaties waar je banner aan moet voldoenVeel technische specificaties waar je banner aan moet voldoen
  • Formaten aanpassen per type deviceFormaten aanpassen per type device
  • Het juiste advertentieformat selecterenHet juiste advertentieformat selecteren

Display advertising

Profiteer van onze kennis

Alles over real-time bidding

Samenwerking met DSP Adform

DSP (demand-side platform) Adform is een geïntegreerd ad-technology platform. Het platform beheert en optimaliseert zowel branding- als performancecampagnes en heeft toegang tot belangrijke ad-exchanges en netwerken zoals AppNexus, Improve Digital, Doubleclick, Rubicon en Sanoma. Daarmee hebben we toegang tot duizenden premium websites. Naast real-time bidding kan er programmatic, native, audio, video en DOOH (Digital Out of Home) worden ingekocht.

Het RTB-proces

  1. Je toont op het web interesse in vintagekleding
  2. Je komt op een website die valt binnen het netwerk van een SSP (de aanbodkant van de markt) waar advertentieruimte te koop is. De SSP biedt de bezoeker aan bij de DSP’s (de vraagkant van de markt)
  3. De DSP ontvangt het aanbod en gaat op zoek naar adverteerders die willen bieden
  4. TopVintage doet mee aan de veiling via de DSP. BMW is ook op de veiling actief, maar biedt niet mee op een geïnteresseerde in vintagekleding
  5. TopVintage wint de bieding van mogelijke andere concurrenten (relevantie + hoogste bod)
  6. TopVintage wordt in de advertentieruimte vertoond op de website die jij als geïnteresseerde bezoekt

Dit gehele proces duurt een paar milliseconden en nog voordat de pagina volledig in beeld is, is de meest relevante advertentie al gekozen. Meet real-time bidding!

Onze experts

Gecertificeerde display specialisten

Sven van Nobelen

Teamlead social advertising

Dit kunnen we voor je doen

De onderdelen van display advertising

Meer weten over real-time bidding?

Neem contact op met Sven van Nobelen!
E-mail:Telefoon:
sven@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Sven van NobelenTeamlead social advertising

Blog

Relevant blog posts

Pinterest Shopping Ad campagnes

29 juni 2020

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.