- Home
- Specialismes
- Display advertising
- Spotify adverteren
Via Spotify luister je naar afspeellijsten of stel je ze zelf samen. De dienst is actief in 78 landen en heeft 191 miljoen maandelijkse gebruikers, waarvan 109 miljoen maandelijkse ‘ad-supported’-gebruikers. Dit zijn het aantal gratis accounts waarbij er tussen het luisteren naar muziek door advertenties worden afgespeeld. Spotify heeft een zeer betrokken doelgroep. De gemiddelde luistertijd is 2,5 uur per dag! De groei van de muzikale dienst en de betrokken doelgroep maken het interessant om hierop te adverteren.
De voordelen van Spotify adverteren
109 miljoen gebruikers van gratis accounts mét audio advertising
Gebruikers besteden gemiddeld 2,5 uur per dag op het platform
+ 24% Ad Recall Lift in vergelijking met traditionele display-advertenties
Profiteer van onze kennis
Alles over Spotify adverteren
Wat is je doel met Spotify advertising?
Realiseer merkimpact door jouw verhaal op Spotify te vertellen. Hoe je dit bereikt? Door bijvoorbeeld een audiofragment of een videocanvas in te zetten waarbij de gebruiker tussen beluisterde nummers een videoboodschap te zien krijgt. Spotify kan in zowel de see- als thinkfase ingezet worden. Naast zichtbaarheid is het – door middel van verschillende advertentieformats – mogelijk om de Spotify-doelgroep naar je website te bewegen of tickets te laten kopen.
Welke doelgroep wil je bereiken?
Ga jij voor Spotify advertising, dan kun je door third-party data targeten op leeftijd, geslacht en specifieke interesses. Je kunt ook gebruikmaken van playlist-targeting waarbij stemming centraal staat.
Welk formaat bij welke strategie?
Binnen Spotify kun je banners inzetten, maar draait het voornamelijk om het adverteren via audio en video op mobiel en desktop. Zet een audiofragment of een video takeover in die wordt ondersteund door een afbeelding en landingspagina. Neem contact met ons op voor alle audioformatspecificaties.
Meten = weten
Spotify-campagnes zijn meetbaar door meerdere metrics die aangeven hoeveel personen je hebt bereikt en interactie hebben gehad met jouw campagne. Kliks worden meetbaar door een klikbare URL waaraan parameters worden toegevoegd. Op deze manier meten wij precies door hoe rendabel jouw Spotify-campagne is.