Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Home Specialismes E-mailmarketing

Dagelijks ontvangen we tal van mailings en nieuwsbrieven in onze inbox van verschillende bedrijven. E-mail is een krachtig en effectief marketingmiddel en hierin investeren is daarom zeker de moeite waard. Zet jij e-mailmarketing op de juiste manier in? Dan bind je je (potentiële) klanten en verhoog je tegelijkertijd je omzet. En zeg nu zelf: wat is er mooier dan meer omzet halen uit je huidige, tevreden klandizie?

De voordelen van e-mailmarketing

  • Direct medium: je boodschap belandt direct in de mailbox van je doelgroep
  • Het persoonlijk benaderen van je doelgroep door middel van gepersonaliseerde e-mails
  • Relatief goedkoop medium
  • Alles is meetbaar

Profiteer van onze kennis

Alles over e-mailmarketing

Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing waarbij je (potentiële) klanten direct benadert door middel van een e-mail. Het doel hiervan is om nieuwe klanten te werven, bestaande klanten te overtuigen en werkt daarnaast ook goed als middel voor relatiebeheer.

Relevantie is essentieel!

De tijd dat je een consument met een simpele nieuwsbrief tot aankoop weet te verleiden is helaas voorbij. Tegenwoordig tel je enkel en alleen mee als je superrelevant bent voor je (potentiële) klant. Een boodschap in bijvoorbeeld een nieuwsbrief moet dus volledig aansluiten op de behoefte. Krijg je dit niet voor elkaar? Dan zal de lezer niet overgaan tot actie en wil hij of zij zelfs misschien niet eens langer lid blijven. Je boodschap naadloos afstemmen op het profiel van de klant is voor succesvolle e-mailmarketing dus belangrijker dan ooit.

Gebruik je data

Je klanten leveren een berg aan informatie op, maar helaas wordt deze data niet altijd gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan de bestelgeschiedenis van een klant: je weet precies van welke producten en merken je klant fan is. Daarnaast heb je toegang tot gegevens over het gemiddelde aankoopbedrag en kun je precies uitzoeken voor welke informatie, acties en producten de koper gevoelig is. Een gemiste kans dus als je deze data niet gebruikt. Heb je geen idee hoe je handig gebruikmaakt van deze data? Onze specialisten helpen je graag.

E-mailmarketing binnen de customer journey

Onze strategie bepalen we aan de hand van het See-Think-Do-Care-framework. Op deze manier bedienen we de klant in elke fase van de customer journey en overtuigen we ze van je product of dienst. E-mailmarketing is een kanaal dat gericht is op de Care-fase: je onderhoudt contact met je klant, bindt deze aan je en je stimuleert herhalingsaankopen. Of speel in op de Do-fase door het sturen van een mail over een achtergelaten winkelwagen. E-mailmarketing kan ook een krachtige combinatie vormen met bijvoorbeeld social advertising en display advertising. Op deze manier komt de (potentiële) klant over de gehele customer journey met jouw bedrijf, merk of product in aanraking.

Onze werkwijze

Wij weten als geen ander hoe je e-mailmarketing succesvol inzet en helpen je alles eruit te halen wat erin zit. Samen kijken we naar de doelstellingen en bepalen we de juiste strategie. We beginnen met het bouwen van een solide fundament. We richten je database in en creëren een optimaal design voor je e-mailtemplate zodat je een vliegende start maakt. Daarna stellen we samen een optimalisatieplan op. Dit doen we op basis van de marketingkalender: we werken toe naar uitgebreide segmentatie en richten een welkomstflow en effectieve geautomatiseerde e-mailcampagnes in die geactiveerd worden bij bepaalde gebeurtenissen, zoals de verjaardag van een klant. We verrijken klantdata en zijn continu bezig met het verbeteren van je resultaat door slimme A/B-tests. Samen met jou denken we na over manieren om je database verder te laten groeien, adviseren we je over het beheer van je e-maildatabase en de uitbreiding hiervan. Een strategie van a tot z!

Onze experts

Gecertificeerde e-mailmarketingspecialist

Vragen over e-mailmarketing?

Neem contact op met Victor Ribot!
Victor Ribot
Victor Ribot Online marketing consultant

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!