Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Mailchimp
E-mail automation

Terug naar alle specialismes

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Home Specialismes E-mailmarketing Mailchimp Mailchimp e-mail automation

Het geautomatiseerd uitsturen van e-mailcampagnes gaat al even mee en is ook zeker geen rocket science. Vaak zijn dit zelfs de best scorende campagnes binnen het e-mailmarketingtraject. Toch worden automatisch getriggerde campagnes, door een beperkt budget of het gebrek aan het hebben van een (goede) koppeling, nog steeds niet altijd ingezet. Zonde, want met Mailchimp e-mail automation bereik jij met een relevante boodschap de juiste persoon op het juiste moment.

De voordelen van Mailchimp e-mail automation

  • Verbeter je klantrelatie
  • Ben relevant voor je klant
  • Verhoog je omzet

Profiteer van onze kennis

Alles over Mailchimp e-mail automation

Wat is e-mail automation?

Met e-mail automation verstuur jij dus geautomatiseerd een serie unieke berichten naar de juiste persoon op het juiste moment. De software van Mailchimp maakt e-mail automation steeds makkelijker en toegankelijker om toe te passen. Verwelkom je nieuwe klanten, stuur ze een review na aankoop of herinner ze aan de producten die nog in het winkelwagentje liggen. Het enige wat jij nodig hebt om met geautomatiseerde e-mailcampagnes van Mailchimp aan de slag te gaan is een betaald account.

Connect je CRM of CMS

Mailchimp ontwikkelde veel integraties die gratis beschikbaar zijn. Check hier of  jouw CMS- of CRM-integratie er ook tussenstaat. Kun jij ‘m vinden? Dan is het een kwestie van de integratie downloaden en installeren op jouw systeem. Staat ‘ie er niet tussen? No worries, er is ook een open API (3.0) beschikbaar. Genereer een API-key in je Mailchimp-account, stuur deze naar je developer en er gaat een wereld voor je open. En daar helpen wij je natuurlijk graag bij.

Kies een workflow

Het opzetten van geautomatiseerde e-mailcampagnes lijkt misschien hogere wiskunde. Mailchimp helpt je daarom een handje door vrijwel alle zogeheten workflows voor te definiëren. Ze hebben hierbij rekening gehouden met veel verschillende industrieën, triggers en uiteraard e-commerce follow-ups. Je hoeft alleen nog de gewenste workflow te selecteren en deze in te kleuren. Bekijk alle vooraf gedefinieerde workflows online.

Verwelkom nieuwe abonnees

Je (potentiële) klanten zijn het meest beïnvloedbaar als ze zich voor het eerst aanmelden bij je webshop, iets kopen of een positieve interactie aangaan. Een ideaal moment dus om met je klant in contact te komen. Dat kan zelfs al heel simpel: “Welkom bij de club” of “Bedankt voor je aankoop”. Want onthoud: je laat maar één keer een eerste indruk achter.

TIP: gebruik (instructie) video’s na een aankoop of registratie

‘Verlaten winkelwagen’-mails

Je kent ze wel: bezoekers die producten in hun winkelwagen leggen en deze vervolgens niet afrekenen. Een struggle waar iedere webshop tegenaan loopt. Pak jij dit slim aan met goed ingezette e-mailmarketing, dan zorg jij voor een enorme boost in omzet. Voor webshops is het misschien wel de makkelijkste en meest winstgevende campagne om toe te passen. 72% van de winkelwagens van een webshop worden verlaten, maar met een abandoned shopping cart campagne laat je uiteindelijk toch een derde converteren!

Automatische productaanbevelingen

Hoe cool is het als jouw klant na aankoop een e-mail krijgt met producten die écht relevant zijn? Dit is allemaal mogelijk met Mailchimp. En het mooie is: Mailchimp doet al het denkwerk!

Heractiveer je leden

Het komt wel eens voor dat er al een tijdje geen bestelling meer geplaatst is of dat de klant al een tijdje niet meer heeft ingelogd. Tijd om deze klant te heractiveren! Facebook stuurt bijvoorbeeld een mailtje wanneer iemand een tijdje niet heeft ingelogd en Amazon vraagt klanten een recensie te schrijven over hun laatste aankoop. Maar ook het versturen van tijdelijke, persoonlijke kortingscodes is een manier om je klanten te heractiveren.

Verjaardagscampagne

Geboortedatum bekend? Stuur iemand een week vóór zijn of haar verjaardag een heads-up zodat hij of zij jouw product op tijd in huis heeft. Maar, beperk je niet alleen tot een verjaardagsmailing. Dit kun je ook doen als iemand al X-jaar klant is of zich een jaar geleden heeft ingeschreven voor de nieuwsbrief.

Onze experts

Gecertificeerde e-mailmarketingspecialist

Vragen over Mailchimp e-mail automation?

Neem contact op met Joost Engel!
Joost Engel
Joost Engel Commercieel manager

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!