- Home
- Specialismes
- Online marketingtrainingen
- Key messaging training
Je hebt een bepaalde boodschap die je naar de markt wilt communiceren en je weet wat de sterke punten zijn van jouw organisatie. Maar is dat wel wat een potentiële klant in het eerste contact wil horen? Belangrijk is dat je niet alleen maar actiematige advertenties plaatst en dat je niet alleen maar over de USP’s van je product of dienst praat. Wat is dan de beste route in een full-funnel advertisingstrategie? Een goed idee is om te beginnen met het triggeren van de klantbehoefte en te praten over klantvoordelen. Heb je hulp nodig bij het formuleren van je key marketing message? In deze training helpen we je op weg.
Bel of mail ons
Je kunt dagelijks contact met ons opnemen per mail en telefoon tussen 8.30 en 18.00, mailen kan natuurlijk 24/7.
Key marketing message
Is jouw boodschap relevant voor de doelgroep en passend in de context van de verschillende fases in de customer journey? Door de ‘key marketing messaging’ uit te schrijven, heb je een handvat waarmee je niet alleen inside-out naar je aanbod kijkt, maar ook outside-in de behoefte goed verwoordt. Zo bouw je je advertentiestrategie op rond de juiste klantvoordelen en scoor je sneller resultaat!
Inhoud van de workshop
In een hands-on workshop gaan we aan de slag met een aantal vraagstukken: hoe triggeren we de (latente) behoefte van de doelgroep? Is de doelgroep voldoende bekend met zowel jouw dienstverlening en merken van aanbieders? Hebben we hier antwoord op, dan vertalen we die input naar key marketing messages die meteen in te zetten zijn in al je advertentie-uitingen.
We werken met verschillende tools en werkvormen om tot een messagingstrategie te komen.
- We beginnen met een korte review van je merkpositionering als uitgangspunt voor de messagingstrategie. Wat willen jullie uitdragen naar de markt?
- Vervolgens zetten we de bril van de klant op en brengen we aan de hand van een empathy map de pains, gains, habits en anxieties van je doelgroep in kaart. We filteren wat je doelgroep nu écht nodig heeft en voor welk probleem ze een oplossing zoeken
- Met die inzichten formuleren we de juiste kernboodschap voor elke fase in de See-Think-Do-Care-campangefunnel.
Alle ins en outs
Training key messaging
Door wie
Deze workshop wordt gegeven door één van onze strategy directors. Bart heeft een creatief conceptuele achtergrond, is ervaren merkstrateeg en is de aangewezen persoon om jullie uit te dagen op het doorgronden van de klantbehoefte. Heidi heeft een achtergrond in het bedrijfsleven en mediastrategie en zal vooral focussen op de vertaalslag tussen business- en marketingdoelen en campagnestrategie.
Duur van de training
Onze strategen bereiden zich een dagdeel voor om jullie aanbod en concurrentieveld goed te leren kennen. De workshop die we met jullie plannen duurt ook een dagdeel. Daarna kun je meteen aan de slag.
Is deze training voor mij geschikt?
Deze training is interessant voor marketeers en ondernemers die een advertisingstrategie willen opzetten die aansluit bij de hele klantreis van de doelgroep. Commercieel managers, e-commercemanagers, marketingmanagers en communicatiemanagers gingen je al voor!
Heb ik voorkennis nodig?
Wij nemen je mee van A tot Z in deze workshop. Jij levert ons vooraf de informatie aan over je bedrijf, merkpositionering en concurrentieveld en wij bereiden de workshop voor. Is je merkpositionering nog niet helemaal scherp? Dan komt deze workshop nog net te vroeg, maar helpen we graag bij het maken van een slimme marketingstrategie en positionering in een maatwerktraject.
De kosten
De kosten van deze workshop bedragen € 2000,- inclusief voorbereiding en de live sessie. We rekenen op een 5-tal deelnemers vanuit jullie bedrijf in de sessie (liefst een mix van verschillende afdelingen, bijvoorbeeld sales, inkoop, marketing en klantenservice). Wil je na de workshop een uitgewerkt rapport ontvangen inclusief strategische aanbevelingen, uitgewerkt in visuele canvassen zodat je ze makkelijk intern kunt presenteren? Dan kan dan voor een additionele € 2.000,-.