- Home
- Specialismes
- Online strategie
Een cocktail van kanalen. De juiste hoeveelheid van elk ingrediënt, die allemaal bijdragen aan de verrassende smaak. En een parapluutje van creativiteit om het af te maken. Zo mag je een online marketing strategie zien. Daarbij houden we doelstellingen, KPI’s en planning scherp in de gaten. Een sterke online strategie is onmisbaar om de verschillende online marketing specialismes naadloos op elkaar aan te sluiten. Een duidelijke richting bepalen zodat iedereen weet waar we naartoe gaan. Zo behalen we jullie doelstellingen (en onze uitdagingen). Daar draait het om!
De voordelen van een online strategie
Een scherpe focus op doelen en uitdagingen
Een perfecte mix van online specialismes
Meetbare KPI\'s en resultaten
Profiteer van onze kennis
Alles over een online strategie
Wat is een online marketingstrategie?
Een online marketing strategie is een belangrijk document dat aan de basis ligt van alle online marketingactiviteiten van je merk. Het is simpel gezegd een stappenplan om je online doelen te halen. Hoe gedetailleerder, hoe beter. Je kijkt onder andere naar doelgroepen, kernboodschappen, KPI’s en kanalen. Een strategie start met een goed gesprek. Over wat we al weten, welke data we gebruiken en waar we naartoe willen. We maken geen one-size-fits-allplannen, maar een aanpak op maat.
Het STDC-model: de juiste route volgen
Om de juiste route te volgen, gebruiken we Google. Nee, we hebben het hier niet over Google Maps! We gebruiken het See-Think-Do-Care-model als leidraad. Dit is een marketingframework waarin jouw doelgroep centraal staat in verschillende fases van de online marketing funnel. Voor elke stap definiëren we de doelgroep, het klantdoel, het marketingdoel, de boodschap, de typen content, de kanalen met het meeste effect en de KPI’s om het resultaat te bewaken. We passen het STCD-model aan zodat het naadloos aansluit op de weg die jouw klant aflegt in zijn of haar (aankoop)proces. Zo ontstaat er een strategisch raamwerk dat bij jouw markt past.
See
Heb je mij gezien?
In de See-fase communiceer je met mensen die in de toekomst misschien wel geïnteresseerd zijn in jou. Dit is vaak een supergrote groep, waarbij bereikbaarheid en financiële middelen belangrijke criteria zijn.
Think
Heb je aan mij gedacht?
Deze fase laat zich iets lastiger vangen. Het is een hybride fase waarin branding en sales elkaar vinden. De beste omschrijving is: mensen die overwegen om op termijn een dienst of product af te nemen. Ze zijn actief op zoek en vergelijken producten en diensten die aan hun wensen lijken te voldoen.
Do
Heb je gevonden wat je zocht?
Hier richten we ons op conversie. In deze fase komen we mensen tegen die op dít moment bereid zijn een aankoop te doen.
Care
Wil je nog eens terugkomen?
Hier richten we ons op mensen die 2 of meer keer iets hebben gekocht bij jouw organisatie. Waarom 2 keer of meer? De eerste aankoop kan een vergissing zijn geweest, of een compromis omdat er op dat moment geen andere aanbieder beschikbaar was. De 2e aankoop is altijd een bewuste keuze.