Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Internationale online
marketing

Terug naar alle specialismes

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Home Specialismes Online strategie Internationale online marketing

Wie dacht met één online strategie de hele wereld te kunnen domineren heeft het mis. Elke inwoner van een land heeft zijn eigen gewoontes en voorkeuren, ook op het gebied van internet en online marketing. Zo is de internetpenetratie in Nederland bijvoorbeeld 96%, terwijl dit percentage in België en de Verenigde Staten op 89% en in Duitsland op ongeveer 91% ligt. Dit verschil is misschien klein, maar wat dit interessant maakt is dat er zelfs tussen vergelijkbare westerse (buur)landen verschillen zijn op online gebied. En deze online verschillen worden doorvertaald in de keuze voor bepaalde decives en platformen. En elk device en platform vraagt om een andere visie en strategie.

Profiteer van onze kennis

Alles over internationale online marketing

Elke markt is anders

Elk land heeft dus andere gedragingen op online gebied. Dit betekent dat we onze “Nederlandse” strategieën niet zomaar 1-op-1 kunnen doorvertalen naar de buitenlandse markten. In Duitsland zien we bijvoorbeeld Amazon als oppermacht die het online landschap voor een groot gedeelte beïnvloedt en bepaalt. Dit platform vraagt om een andere aanpak of kennis dan wij in Nederland gewend zijn.

Hou rekening met cultuurverschillen

In Nederland zijn wij gewend om elkaar vrij direct aan te spreken en dit zie je dan ook terug in onze manier van adverteren. Maar dit betekent niet dat onze Belgische buren of de Tsjechen hier ook van gediend zijn. Zo kan een succesvolle campagne in Nederland totaal floppen in andere markten. Zo moet je dus zelfs binnen dezelfde spreektaal rekening houden met nuances: Nederlandse spreektaal en sommige uitdrukkingen kunnen bijvoorbeeld vaak heel anders overkomen op een Vlaming. Wij nemen daarom ook cultuurverschillen op in je (online) marketingstrategie wanneer je verschillende markten gaat bedienen.

Happy Idiots gaat de grens over

Vaak zien wij dat onze klanten willen uitbreiden, maar niet goed weten hoe ze dit op het gebied van hun online strategie moeten aanpakken. Hier zochten wij een oplossing voor. We startten een bureau in Berlijn, met een vast aanspreekpunt in Nederland, bij Happy Idiots. Op deze manier heb jij als klant je vaste Nederlandse contactpersoon, maar maak je gebruik van de specifieke kennis en ervaring uit Duitsland.

Naast kennis van Duitse online marketing zijn wij ook de nodige andere partnerships aangegaan en kunnen wij verschillende internationale markten benaderen waardoor we op maat gemaakte strategieën en diensten voor jou aanbieden.

Dit kunnen we voor je doen

De onderdelen van online strategie

Vragen over internationale online marketing?

Neem contact op met Heidi Anthonis!
Heidi Anthonis
Heidi Anthonis Strategy director

Hoera!

Invest Online gaat verder als Happy Idiots Apeldoorn.

Lees verder

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!