Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Door de groeiende concurrentie en de bulk aan advertenties die de gemiddelde mens dagelijks voorgeschoteld krijgt is het anno 2019 lastig om de aandacht te trekken en bezoekers te overtuigen. De consument is bijna immuun voor reclame en kan er steeds beter doorheen kijken, met als gevolg dat zij vaker zelf op zoek gaan naar zinvolle informatie. Hoe bereik je in deze tijd de juiste doelgroep? Online adverteren wordt steeds duurder en zelf leads benaderen is een beetje outdated. Inbound marketing is the way to go: hierbij ga je uit van je eigen kracht, kennis en kunde door middel van het creëren van structureel zinvolle, sterke en relevante content waardoor de potentiële klant vanzelf naar je toekomt. Kies jij ook voor 250% meer en betere leads?

De voordelen van inbound marketing

  • Creëer verdiende aandacht in plaats van ingekochte advertentieruimte
  • Ontvang leads en prospects van hoge kwaliteit
  • Krijg meer organische bezoeken en daardoor lagere kosten per lead

Wat is inbound marketing?

De naam zegt het al een beetje, maar met inbound marketing zorg je ervoor dat bezoekers naar jou toekomen, in plaats van producten of services naar hen te pushen. Met inbound marketing speel je door middel van sterke content en de inzet van de juiste kanalen in op de vindbaarheid van je website, zodat je doelgroep je kan vinden in de zoektocht naar relevante informatie.

Inbound marketing
Inbound marketing

Een combinatie van disciplines en kanalen

Inbound marketing werkt alleen in combinatie met andere disciplines en kanalen. Contentmarketing is je redder in nood bij het creëren van sterke, relevante content. Is dat gelukt? Dan is de kans groot dat je website of webshop ook meteen een stuk beter scoort in de zoekmachineresultaten. Google en Bing kunnen namelijk steeds beter aan de hand van sterke content de relevantie van een tekst beoordelen en zien of deze past bij de zoekvraag van de bezoeker. Maar sterke content is niet het enige waarmee je hoge ogen scoort op SEO-gebied. De techniek en autoriteit van je website spelen hierin ook een grote rol. Onze specialisten checken of je SEO-proof bent of dat we nog ergens aan moeten sleutelen. Met marketing automation zorg je er uiteindelijk voor dat relevante informatie geautomatiseerd terecht komt bij de ideale prospect.

Onze werkwijze

Inbound marketing is een proces van de lange adem en vraagt dan ook om wat geduld. Kun jij dit geduld opbrengen? Dan word je uiteindelijk beloond met een boost in leads en uiteindelijk ook in klanten. Vraag jij je af hoe zo’n traject eruit ziet? We geven je een tipje van de sluier.

Stap 1

Doelgroep

Ten eerste gaan we graven. Graven totdat we de informatie vinden waar jouw doelgroep naar op zoek is. Wat willen zij graag te weten komen en in welke vorm is die informatie het meest relevant voor een bezoeker? Aangezien jij de specialist bent in je vakgebied, lever jij ons vervolgens de betreffende informatie aan.

Stap 2

SEO-content

Vervolgens weten onze copywriters en SEO-specialisten deze informatie zo te presenteren dat deze niet alleen begrijpelijk en aantrekkelijk is, maar ook door de zoekmachines wordt opgepikt. Met een boost in je vindbaarheid als gevolg!

Stap 3

De customer journey

Door uit te zoeken waar je prospect zich in de customer journey bevindt, weten onze specialisten precies wanneer en via welke kanalen ze deze content moeten promoten. Dat kan onder andere door middel van e-mailmarketing, een blog, de inzet van social media of een combinatie hiervan.

Stap 4

Conversieoptimalisatie

Dankzij conversie optimalisatie geven we je landingspagina’s en call to actions op zo’n manier vorm dat de kans dat je bezoekers gegevens achterlaten gemaximaliseerd wordt. Kom maar door met die leads!

Stap 5

Analyseren en optimaliseren

Door het proces voortdurend te analyseren en optimaliseren zorgen we ervoor dat de kwaliteit van je leads optimaal blijft.

Vragen over inbound marketing?

Neem contact op met Riemer Coolen!
Riemer Coolen
Riemer Coolen Directeur

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!