- Home
- Specialismes
- Online strategie
- Online leadgeneratie
- Marketing automation
De wens van elke organisatie is websitebezoekers omzetten in leads. In relevante leads. Maar hoe doe je dat? Via inbound marketing? En kan dat ook geautomatiseerd? Jazeker! Meet marketing automation. Met marketing automation tonen we geautomatiseerd superpersoonlijke uitingen aan de juiste doelgroepen. Je volgt en beoordeelt je leads en klanten aan de hand van hun online gedrag door middel van geautomatiseerde triggers die bepalen wat er met de ontvanger gedaan moet worden.
De voordelen van marketing automation
Op en top persoonlijk
Meer én relevantere leads
Geautomatiseerd op basis van relevante data
Meer inzicht in wie je klanten zijn
Direct bij te sturen
Online leadgeneratie
De relatie tussen marketing automation en inbound marketing
De volgende situatie klinkt je vast bekend in de oren: er komt een advertentie voorbij die voor jou totaal niet relevant is, en dan niet 1 keer, maar 5 keer in één week. Irritant, hè? Zo voelen jouw bezoekers zich ook als ze irrelevante informatie voorgeschoteld krijgen. Door middel van inbound marketing voorkom je deze irritatie en ergernis door met gepersonaliseerde en bruikbare content in te spelen op de behoefte van de bezoeker gedurende de hele customer journey. Van begin tot eind. Je neemt je prospects aan de hand mee en warmt ze op met content die ertoe doet. Marketing automation zorgt er vervolgens voor dat dit geautomatiseerd gebeurt, want het bereiken van je potentiële klant in de groeiende online wereld is al duur genoeg.
Hoe werkt marketing automation?
Bij marketing automation maak je gebruik van verschillende geautomatiseerde systemen om leads te binden en ‘door de customer journey heen te helpen’, ook wel lead nurturing genoemd. Dit doe je bijvoorbeeld met e-mailcommunicatie, gepersonaliseerde websitecontent of aangestuurde advertentiecampagnes. Afhankelijk van triggers, zoals de situatie en het gedrag van de persoon, bepalen we welke content deze persoon te zien krijgt. Een trigger is bijvoorbeeld het openen van een e-mail of het downloaden van een whitepaper. Een actie die hierop zou kunnen volgen is diegene toevoegen aan de nieuwsbrief of een bedankmail sturen. Met als uiteindelijke doel deze leads te laten converteren.
Punten toekennen aan een lead
Zet jij marketing automation in dan worden je leads steeds relevanter. Door middel van lead scoring zorgen we ervoor dat je op een eenvoudige manier punten toekent aan een lead, waardoor je een prioritering kan meegeven aan je salesteam. Marketing automation zet een anonieme bezoeker in een aantal stappen om in een kwalitatief goede lead, die je salesteam inzicht en aanknopingspunten geeft bij het opvolgen ervan.