Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Heb jij een website of webshop en is je bezoekersaantal nog niet naar verwachting? Ben je op zoek naar manieren om meer verkeer naar je website te leiden, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? No worries, wij helpen je met plezier. Of het nu gaat om een webshop, informatieve website of app: samen met jou bepalen we de ideale strategie voor meer online traffic.

Profiteer van onze kennis

Alles over online traffic

Het bepalen van de strategie

Zoals het spreekwoord ook wel luidt: meerdere wegen leiden naar Rome en zo zijn er ook verschillende manieren om bezoekers te genereren naar je website of webshop. Hierin speelt de keuze voor het kanaal en de keuze tussen een push- of pull-strategie (of een combinatie van beide) een grote rol. Samen bepalen we de strategie en kiezen we welke kanalen daarbij het beste aansluiten.

Pull marketing

In een pull-strategie gaat de klant zelf actief op zoek naar een product en ‘trekt zo het product door de verschillende fases’. Dit zijn dus qua omzet de meest interessante bezoekers: bezoekers die bereid zijn tot conversie. Wil je deze bezoekers bereiken dan moet je weten waar zij zich in de aankoopfase bevinden en zorgen dat jouw website daar zichtbaar is.

Kanalen die hierop aansluiten zijn bijvoorbeeld SEO en SEA waarmee je je zichtbaarheid in de zoekmachines op de voor jou relevante zoektermen vergroot. Ook kun je denken aan kanalen zoals social-, display– en affiliate marketing.

Push marketing

Bij push marketing ligt de focus op het bekendmaken van je product en zo een vraag creëren die er (nog) niet is. Misschien had je dit niet verwacht, maar ook in verzadigde markten is push een vaak gekozen strategie. Door herhaling creëren merken een voorkeur voor een bepaald product, zelfs wanneer het verschil met andere merken nihil is. Een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld bronwater: voor velen is water gewoon water. Toch krijgen sommige merken het voor elkaar om de merknaam synoniem te maken aan het product. Zo zeggen we Spa (merk) rood, terwijl we bruisend water bedoelen.

Net zoals bij pull marketing zijn er ook diverse kanalen die goed aansluiten op push marketing. Voorbeelden zijn social advertising (Facebook, Instagram enz.), maar ook display advertising en affiliate marketing lenen zich hier goed voor.

Jij + Happy Idiots = een groei in online traffic

Nadat we samen de strategie hebben bepaald voor het genereren van meer online traffic voor je website gaan we deze bezoekers inzichtelijk maken. Dit doen we door bijvoorbeeld Google Tag Manager en Google Analytics te koppelen aan je website of bestaande koppelingen te optimaliseren. Deze data wordt vervolgens in maandelijkse rapportages verstuurd via Google Data Studio. Zo kun je zelf eenvoudig zien of je een gewenste groei in traffic ziet.

Dit kunnen we voor je doen

De onderdelen van online strategie

Vragen over online traffic?

Neem contact op met Heidi Anthonis!
Heidi Anthonis
Heidi Anthonis Strategy director

Hoera!

Invest Online gaat verder als Happy Idiots Apeldoorn.

Lees verder

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!