zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Social advertising

Terug naar alle specialismes

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Daag ons uit!
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Specialismes
  3. Social advertising

Social advertising is de perfecte manier om het beste uit je budget te halen. We targeten supergericht op de demografie, geografie en interesses van jouw doelgroep(en). En die data gebruiken we dan weer om soortgelijke mensen te vinden en je bereik steeds verder uit te bouwen. Ook schroeven we met retargeting jouw conversiepercentage omhoog. Kortom: adverteren via social media is ontzettend interessant.

De voordelen van social advertising

  • Oneindige targetmogelijkhedenOneindige targetmogelijkheden
  • Genereer websitebezoekers, leads en conversiesGenereer websitebezoekers, leads en conversies
  • Inzetbaar in elke fase van de customer journeyInzetbaar in elke fase van de customer journey

Social advertising

Profiteer van onze kennis

Alles over social advertising

Wat is social advertising?

Social advertising is adverteren op verschillende social mediakanalen. Via betaalde campagnes kun je zo specifieke doelgroepen bereiken via tal van targetingstrategieën. Social media adverteren kan op diverse sociale netwerken interessant zijn. Naast op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter kun je ook op Snapchat of Pinterest adverteren.

Ieder traject is maatwerk, want iedere klant heeft andere doelen. Een campagne kan gemaakt worden op basis van een huidige campagne maar kan ook volledig nieuw zijn.

Waar helpt social advertising in de customer journey?

Social advertising helpt om zowel branding- als salesdoelstellingen te bereiken. Om een online marketingstrategie overzichtelijk te definiëren, gebruiken wij het See-Think-Do-Care-model. We kunnen je merk zowel in de See-, Think- als Do-fase onder de aandacht brengen bij jouw doelgroep(en). In de See-fase werken we aan je naamsbekendheid, in de Think-fase zorgen we voor kwalitatieve websitebezoekers en in de Do-fase bieden we bijvoorbeeld een persoonlijke korting aan om direct tot conversie te verleiden.

Social media als e-commerce platform

Social media wordt steeds meer een e-commerce platform. De scheidingslijn tussen adverteren via social media en e-commerce vervaagt meer en meer. Met de introductie van Instagram Shopping kunnen klanten heel eenvoudig vanuit Instagram kopen, maar ook een enkele ‘swipe up’ of een klik naar de website via bijvoorbeeld Pinterest of Snapchat kosten vrijwel geen moeite.

Social platformen worden dus steeds geschikter om in te zetten voor de verkoop. Dit betekent niet dat iedere advertentie op social hierop moet worden afgerekend. Beslis volgens de customer journey van jouw klant welke KPI’s geschikt zijn.

Onze experts

Gecertificeerde social specialisten

Social media adverteren uitbesteden? Alle Happy social specialisten hebben alle kennis in huis om het meeste uit jouw social advertising campagnes te halen. Zo hebben zij bijvoorbeeld een ‘Facebook Ad Certification’.

Dit kunnen we voor je doen

De onderdelen van social advertising

Meer weten over social advertising?

Neem contact op met Bart van de Laak!
E-mail:Telefoon:
bartvandelaak@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Bart van de LaakOnline marketing consultant

Blog

Relevant blog posts

Het juiste advertentieformaat in elke fase van de funnel

19 maart 2019

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.