zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Facebook adverteren

Terug naar alle specialismes

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Daag ons uit!
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Specialismes
  3. Social advertising
  4. Facebook adverteren

Eén van elke 5 minuten die mensen spenderen op hun smartphone wordt besteed aan Facebook of Instagram. Met 10,8 miljoen gebruikers, waarvan 7,6 dagelijks, in Nederland kan het bijna niet anders dan dat jouw doelgroep ook op Facebook aanwezig is. Het is dan ook het meest populaire platform van veel bedrijven en het zou dan ook een essentieel onderdeel in je online-marketingmix moeten zijn. Hoe je je Facebookcampagne invult is volledig afhankelijk van je doelstellingen en de customer journey van jouw klanten. Samen bepalen we waar de focus van de campagnes op komt te liggen. Facebook advertising gaat hand in hand met disciplines zoals SEA en SEO. Er kunnen zowel branding-, traffic- als conversiedoelstellingen worden gerealiseerd en misschien nóg belangrijker: alles kan volledig worden doorgemeten.

De voordelen van Facebook advertising

  • Veel gerichte targetingmogelijkhedenVeel gerichte targetingmogelijkheden
  • Inzetbaar in elke fase van de customer journeyInzetbaar in elke fase van de customer journey
  • Genereer websitebezoekers, conversies en naamsbekendheidGenereer websitebezoekers, conversies en naamsbekendheid
  • Altijd de juiste boodschap op het juiste momentAltijd de juiste boodschap op het juiste moment

Social advertising

Profiteer van onze kennis

Alles over Facebook advertising

Adverteren op Facebook

Met Facebook Advertentiebeheer kunnen we vanuit één plek campagnes bouwen, analyseren en optimaliseren. Met creatieve content en slimme targeting kunnen we zowel branding-, als traffic- en conversiedoelstellingen behalen. Wist je dat gemiddeld 98% van je websitebezoekers niet in één keer converteert? Deze groep mensen bereiken we bijvoorbeeld met een gepersonaliseerde boodschap. Draai je een brandingcampagne en is je video gemiddeld voor 75% uitgekeken? Dan kun je wel aannemen dat ze geïnteresseerd zijn en kunnen we ze opnieuw benaderen. Facebook biedt oneindig veel targetingmogelijkheden die bijdragen aan je marketingdoelstelling.

De juiste boodschap in elke fase van de customer journey

Facebook wordt voornamelijk gebruikt op mobiele devices. Uit onderzoek van Facebook IQ – het marktonderzoeksinstituut van Facebook – blijkt dat mensen content sneller consumeren op mobiel dan op desktop. Zo heb je op de mobile newsfeed van Facebook slechts 1,7 seconde om iemand te laten stoppen met scrollen. Op desktop is dit 2,5 seconden. Dit betekent dat we iedere consument op het juiste moment in de customer journey een relevante advertentie moeten laten zien. Met een slimme opvolgingsstrategie besteden we alleen mediabudget aan een groep mensen die voor jouw bedrijf interessant is.

Facebook advertentiecampagnes automatiseren

Technologie groeit snel en neemt een steeds grotere rol in in de online-marketingmix. Algoritmes worden slimmer en slimmer en overstijgen het menselijke brein. Het gebruikmaken van deze slimme technologie en algoritmes zorgt ervoor dat we bepaalde operationele zaken kunnen automatiseren. Denk bijvoorbeeld aan het handmatig aanpassen van biedingen. Door deze zaken te automatiseren hebben onze social specialisten meer tijd over voor zaken die er écht toe doen: online effect genereren.

De tijd die we hiermee besparen, gebruiken we om te innoveren en het maximale uit de campagnes te halen. Door middel van automatisering kunnen we onder andere het volgende:

  • Geautomatiseerd opschalen zodat we iedere marketingeuro op een optimale manier besteden
  • Dynamische productadvertenties zodat we producten promoten onder mensen die interesse hebben getoond
  • Notificaties instellen: zodat je bij belangrijke gebeurtenissen een melding krijgt

Case: ‘Best in Class’ branding-campagne voor Peijnenburg

Peijnenburg was gewend om een productintroductie door tv te laten ondersteunen, maar wilde het nu eens anders aanpakken. Hiernaast zie je hoe zo’n social campagne eruit ziet. Bekijk de case als je benieuwd bent naar hoe wij door middel van Facebook advertising fantastische campagneresultaten wisten te boeken.

Onze experts

Gecertificeerde socialspecialisten

Al onze social advertisingspecialisten zijn ‘Facebook Certified’. Hierdoor zijn onze specialisten in staat geavanceerde technieken binnen de ‘Facebook Family of Apps’ toe te passen voor next-level campagneresulaten.

Dit kunnen we voor je doen

De onderdelen van social advertising

Vragen over adverteren op Facebook?

Neem contact op met Adriënne van Liempd!
E-mail:Telefoon:
adrienne@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Adriënne van LiempdSocial & display specialist

Blog

Relevant blog posts

Facebook: jouw nieuwe videoplatform

6 april 2017

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.