- Home
- Specialismes
- Social advertising
- Instagram adverteren
60% van alle Instagramgebruikers zegt nieuwe producten op Instagram te ontdekken en maar liefst 80% volgt een bedrijf op Instagram. Daarnaast gebruiken ze dit social medium om zich te laten inspireren en om nieuwe dingen te ontdekken. Instagram is dé plek om je verhaal visueel te vertellen én te verkopen. Met 4,1 miljoen gebruikers in Nederland, waar met name de leeftijdscategorie 15-39 jaar goed vertegenwoordigd is, is Instagram een belangrijk onderdeel van je social advertisingstrategie. Wil je niet alleen je doelgroep inspireren, maar ook verkeer naar je website leiden of conversies realiseren? Instagram Shopping biedt hiervoor bijvoorbeeld tal van mogelijkheden voor e-commerceplatformen. Samen zetten we een sterke strategie op zodat wij goed inspelen op de customer journey van je doelgroep.
De voordelen van Instagram adverteren
Superspecifieke targetingmogelijkheden
Vergroot je naamsbekendheid
Genereer websitebezoekers en conversies
Bereik je doelgroep met visueel beeldvullende advertenties
Speel in op actuele gebeurtenissen
Profiteer van onze kennis
Alles over Instagram adverteren
Adverteren op Instagram
Instagram is voorzien van dezelfde krachtige advertentiehulpmiddelen als Facebook. Je kunt zo vanuit één plek je campagnes, strategieën en advertenties opbouwen, analyseren en optimaliseren. Met creatieve content en slimme targeting kunnen we zowel branding-, traffic-, als conversiedoelstellingen behalen. Je rekent af per CPC (Cost per Click) of per 1.000 vertoningen (Cost per Mille). Hoe relevanter je content, hoe minder je per klik of vertoningen betaalt ten opzichte van de concurrentie.
Wist je dat uit onderzoek van Facebook IQ – het marktonderzoeksinstituut van Facebook – blijkt dat meer dan 50% van je performance afhankelijk is van de creative? Uiteraard gaat dit samen met slimme targeting en een doordachte strategie, maar ben ervan bewust dat goed beeldmateriaal een make it or break it kan zijn voor je campagne. Wij helpen daarom bij het kiezen van het juiste advertentieformaat, maar denken daarnaast ook graag mee over de invulling ervan. Samen gaan we voor een vette en succesvolle campagne!
Instagram-advertenties inzetbaar in elke fase van de customer journey
Instagram is een volledig mobile-first platform. Of eigenlijk kunnen we wel zeggen video-first platform. Instagram heeft met onder andere Instagram Stories veruit de grootste stories-mogelijkheden en is daarmee erg interessant voor adverteerders.
Met een goed doordachte videostrategie kun je op Instagram perfect opvolging geven aan je advertenties en daarmee de consument op het juiste moment van de customer journey een advertentie laten zien. Dit zorgt ervoor dat advertenties niet irritant, maar juist relevant zijn. Adverteer je op Instagram Stories en hebben mensen interactie met je video? Dan kunnen we deze groep mensen een nieuwe advertentie laten zien door middel van bijvoorbeeld Instagram Shopping. Hierdoor besteden we alleen mediabudget aan de groep mensen die voor jouw bedrijf interessant zijn.
Instagramcampagnes automatiseren
Algoritmes worden steeds slimmer en de invloed van Artificial Intelligence groeit en overstijgt het menselijke brein. Om de beste resultaten voor je campagne te boeken, zijn wij een voorstander voor het zoveel mogelijk automatiseren van operationele zaken. Denk hierbij aan het handmatig aanpassen van biedingen. Door het automatiseren van dit soort werkzaamheden hebben onze social specialisten meer tijd over voor zaken die er écht toe doen: innoveren en het aanscherpen van de strategie.
De verschillende automatiseringsopties van Instagram adverteren
Geautomatiseerd opschalen
Met triggers kunnen we op basis van campagnedata biedingen geautomatiseerd verhogen of juist verlagen.
Dynamic Product Ads (DPA)
Door middel van een productfeed kunnen we mensen een product laten zien waar ze eerder op je website (of mobiele app) interesse in hebben getoond.
Notificaties instellen
Zodat je bij belangrijke gebeurtenissen een melding krijgt.
Case: ‘Best in Class’ brandingcampagne voor Peijnenburg
Peijnenburg was gewend om een productintroductie door tv te laten ondersteunen, maar wilde het nu eens anders aanpakken. Hiernaast zie je hoe zo’n Instagramcampagne eruitziet. Door het gebruik van een slimme strategie en strakke creatives hebben wij overdonderende campagneresultaten weten te boeken. Benieuwd hoe? Bekijk dan de case.
Onze experts
Gecertificeerde social specialisten
Onze social advertising specialisten zijn allemaal ‘Instagram Certified’. Hierdoor zijn onze specialisten in staat geavanceerde technieken toe te passen voor next-level campagneresultaten.