Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Pinterest adverteren

Terug naar alle specialismes

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Home Specialismes Social advertising Pinterest adverteren

Pinterest: een visuele zoekmachine die inspeelt op de oriëntatie van jouw doelgroep(en). Pinterest-gebruikers doen creatieve ideeën op door middel van afbeeldingen of video’s en prikken deze op verschillende virtuele prikborden. Met maandelijks 250 miljoen actieve gebruikers en 175 miljard pins maakt Pinterest een flinke groeispurt door. Ook in Nederland wordt het medium steeds populairder: volgens Newcom Research zwichtten 3,5 miljoen Nederlanders al voor het platform. Adverteren op Pinterest is dan ook een uitstekende volgende stap in je online marketingstrategie. Hiermee kom je vroeg in de customer journey visueel in beeld bij de juiste doelgroep om je producten uit te lichten.

De voordelen van Pinterest advertising

  • Speel in op visual search
  • Bereik gebruikers die een specifiek doel hebben
  • Perfect in te zetten in see- en think-fase

Profiteer van onze kennis

Alles over Pinterest adverteren

Wat is je doel?

Ruim 97% van de zoekopdrachten op Pinterest zijn non-branded en dit is precies waarom het zo interessant is om in te spelen op de see- en think-fase. Gebruik Pinterest om merkherkenning op te bouwen, websiteverkeer te realiseren en videoviews te veroveren. Ga jij voor naamsbekendheid of videoweergaven op basis van Cost per Mile of wil je liever een groei in verkeer en appinstallaties op basis van Cost per Click realiseren?

Welke doelgroep wil je bereiken?

Wij vertonen je Promoted Pin aan personen die bepaalde interesses hebben zoals woondecoratie, reizen of recepten zodra zij hiernaar op zoek zijn in hun feeds. We bereiken ook personen die specifiek zoekgedrag vertonen en targeten op zoektermen. Daarnaast (her)activeren we personen die op jouw website zijn geweest of bereiken we personen uit je klantdata.

Verschillende formaten voor verschillende doeleinden

Afhankelijk van je doelstelling(en) zijn er verschillende Pinterest-formats: Promoted Pins, Promoted Video Pins, Promoted Carousels en Promoted App Pins. Alle formats sluiten naadloos aan op de gebruikersfeed, maar onderscheiden zich in de manier waarop jouw product of merk verteld wordt.

We maken resultaten meetbaar

Door het plaatsen van de Pinterest-tag kunnen we personen volgen die op jouw website zijn geweest na interactie met een gesponsorde pin. Op die manier meten we het succes van de campagne, waaronder de ROI van jouw mediabudget.

Onze experts

Gecertificeerde social specialisten

Alle Happy social specialisten hebben alle kennis in huis om het meeste uit jouw social advertising-campagnes te halen. Hierdoor zijn onze specialisten in staat geavanceerde technieken toe te passen voor next-level campagneresulaten.

Dit kunnen we voor je doen

De onderdelen van social advertising

Vragen over adverteren op Pinterest?

Neem contact op met Joost Engel!
Joost Engel
Joost Engel Commercieel manager

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!