zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Twitter adverteren

Terug naar alle specialismes

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Daag ons uit!
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Specialismes
  3. Social advertising
  4. Twitter adverteren

Volgens onderzoeksbureau Newcom Research hebben 2,8 miljoen mensen in Nederland een Twitteraccount en ruim 40% daarvan is dagelijks actief op het platform. Wil je bij deze groep meer zichtbaarheid realiseren? Dan is Twitter advertising misschien wel iets voor jou. Twitter biedt verschillende mogelijkheden om je content te promoten, in de vorm van promoted tweets, promoted accounts of promoted trends. Geen idee waar je moet beginnen? Wij leiden je de weg.

De voordelen van Twitter adverteren

  • Bereik mensen die je nog niet volgen door tweets uit te lichtenBereik mensen die je nog niet volgen door tweets uit te lichten
  • Vergroot je community en creëer ‘worth of mouth’-awareness voor je bedrijf Vergroot je community en creëer ‘worth of mouth’-awareness voor je bedrijf
  • Target op profiel-informatie, device-informatie of 3rd party dataTarget op profiel-informatie, device-informatie of 3rd party data
  • Geschikt voor ieder budget: betaal alleen wanneer er interactie is met je account of tweetGeschikt voor ieder budget: betaal alleen wanneer er interactie is met je account of tweet

Social advertising

Profiteer van onze kennis

Alles over Twitter adverteren

Adverteren op Twitter

Om gebruik te maken van de betaalde advertentiemogelijkheden, heb je altijd een goedgekeurd en openbaar bedrijfsaccount nodig. Afhankelijk van je doelstellingen kiezen we samen een betaalmodel. Naast CPM, zijn er onder andere ook afrekenmodellen op basis van cost-per-engagement, cost-per-follow, cost-per-click of cost-per-videoview mogelijk. Advertenties worden door het algoritme uitgeserveerd op basis van de woorden die gebruikers zoeken op Twitter, hun profielgegevens, maar bijvoorbeeld ook locatie en andere apps die ze op hun telefoon hebben geïnstalleerd.

Wat is je doel?

Een campagne op Twitter kan bijdragen aan je naamsbekendheid, het vergroten van je community, engagement met je content, stijging in websitetraffic, meer leads of het stimuleren van appdownloads. Samen kiezen we vooraf een duidelijk doel, zodat je in de campagne set-up het best passende afrekenmodel kunt selecteren en daarop kan optimaliseren.

Welke doelgroep wil je bereiken?

Op Twitter kunnen we je doelgroep segmenteren op basis van geografie, leeftijd of geslacht. Wil je bereik creëren gericht op een bepaald onderwerp, dan passen we keywordtargeting toe of kiezen we uit diverse interessegebieden van de gebruiker (meer dan 350 subcategorieën!). Twitter biedt ook mogelijkheden voor het gebruiken van remarketinglijsten of het opstellen van look-a-like-doelgroepen. Je campagne kan ook getarget worden op basis van devicegebruik, gedrag of eventbezoeken die de gebruiker doet.

Een passend formaat bij jouw strategie

Simpele tekstadvertenties wisselen we af met:

  • Image website-/app-cards, die een visual en link naar je site of app-download bevatten
  • Video of (multi)image-tweets of je kunt meer beeldmateriaal aan je boodschap toevoegen
  • Direct message cards of conversational ads, die directe activatie naar een chatbot promoten of een retweet of reactie stimuleren

Daarnaast is het belangrijk dat je copy sterk is en dat je minstens 4 tot 5 advertentieteksten schrijft voor optimalisatiedoeleinden. Zorg ervoor dat je sterke call-to-actions in je tekst opneemt, maar vermijd @mentions of hashtags om de lezer niet van je boodschap af te leiden.

Meten = weten

Het realtime campagnedashboard geeft inzicht in activiteiten en interactie met je tweets en in de samenstelling van je doelgroep. We kunnen deze data downloaden of integreren met het Google-marketingplatform om deze inzichten te integreren met je overall campagne- en websitestatistieken.

Onze experts

Gecertificeerde social specialisten

Alle Happy social specialisten hebben alle kennis in huis om het meeste uit jouw social advertising-campagnes te halen.

Dit kunnen wij voor je doen

De onderdelen van social advertising

Vragen over adverteren op Twitter?

Neem contact op met Bart van de Laak!
E-mail:Telefoon:
bartvandelaak@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Bart van de LaakOnline marketing consultant

Blog

Relevant blog posts

Wat is BERT en welke invloed heeft dit op SEO?

31 oktober 2019

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.