Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Online shoppen is niet meer weg te denken uit de huidige maatschappij. Van gereedschap, kabels en knuffels tot schoenen, kleding en zelfs drank: alles is tegenwoordig online te bestellen. Logisch ook dat steeds meer winkels en personen hun eigen webshop beginnen. Maar, een webshop draait om meer dan alleen producten toevoegen en wachten tot consumenten bij je bestellen. De concurrentie is groot, dus je moet actief aan de slag om nieuwe bezoekers op je webshop te krijgen en ervoor te zorgen dat ze daadwerkelijk iets bij jou bestellen.

Wil je een webshop beginnen of heb je al een webshop, maar valt er nog meer uit te halen? We love to help! Bij ons werken techniek, design en marketing samen met maar 1 doel: jouw (nieuwe) webshop zo succesvol mogelijk maken.

Profiteer van onze kennis

Alles over webshops

Onze werkwijze

  1. Strategie
  2. Zoekwoordenonderzoek
  3. Design
  4. Ontwikkeling webshop
  5. Livegang

Stap 1: doel van de webshop (strategie)

Bij webshops is het doel vaak al duidelijk: ervoor zorgen dat je doelgroep zo veel mogelijk bestellingen bij jou plaatst. Om dat te realiseren brengen we als eerst jouw wensen en eisen met betrekking tot de nieuwe website in kaart. Samen met de projectleider, designer, ontwikkelaar en SEO specialist kijken we naar het aanbod en de kansen en werken we een concept uit voor de nieuwe webshop.

Stap 2: zoekwoordenonderzoek

Om de producten van de webshop zo goed mogelijk vindbaar te maken voor de doelgroep, gaat de SEO specialist van start met een zoekwoordenonderzoek. Zo komen we erachter welke zoekwoorden mensen gebruiken om een zo efficiënt mogelijke structuur voor de website op te zetten. Bijvoorbeeld in het geval van een webshop die wijn verkoopt:
Je webshop moet niet alleen vindbaar zijn op de term ‘wijn’, maar ook op termen als ‘rode wijn’, ‘droge wijn’, ‘wijn uit Frankrijk’, ‘wijn voor bij visgerechten’ en ga zo maar door. Alle zoektermen die gebruikt worden door de doelgroep bieden openingen om de webshop te bereiken.

Stap 3: design

De designer gaat vervolgens met het concept aan de slag voor de vormgeving van de website. Uiteraard moet de webshop er mooi uitzien en de doelgroep aanspreken, maar wij gaan nog een stapje verder. Omdat het bij webshops allemaal draait om conversies, moeten alle visuele elementen daarop aansturen. Denk daarbij aan kleuren van bestelknoppen, groottes van afbeeldingen en gerelateerde producten. Dit alles leidt tot een sterk designconcept.

Stap 4: ontwikkeling webshop

Met de nieuwe structuur en het designconcept maakt de ontwikkelaar de website. Hiervoor gebruiken wij WooCommerce. WooCommerce is gemaakt voor WordPress en is het meest flexibele e-commerceplatform voor een naadloze integratie van business en content. Ook andere functionaliteiten, zoals verschillende betaalsystemen en contactformulieren, behoren tot de opties. Uiteraard zorgen we ervoor dat alles aansluit bij jouw huisstijl.
Tijdens de realisatie houden we je op de hoogte van de vorderingen en kun je meekijken in de testomgeving. Zo weet je precies wat er gebeurt en kunnen we belangrijke punten samen afstellen. Onze SEO specialist kijkt tijdens het bouwen ook mee, zodat de nieuwe webshop technisch gezien SEO-proof is.

Stap 5: live

Na de livegang van de website houdt ons werk natuurlijk niet op. Vanaf dan gebruiken we de cijfers uit bijvoorbeeld Google Analytics om continu nieuwe kansen te zoeken voor de webshop. Samen met de marketeer ga je aan de slag om de website alsmaar te verbeteren. Ook wordt gekeken naar de mogelijkheden voor andere kanalen, zoals bijvoorbeeld Google Shopping en e-mailmarketing. Alles wat kan helpen om het verkeer naar je webshop een boost te geven en nog belangrijker, het aantal bestellingen te doen groeien.

Dit kunnen we voor je doen

De onderdelen van webdevelopment

Hoera!

Invest Online gaat verder als Happy Idiots Apeldoorn.

Lees verder

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!