Wil je websitebezoekers werven? Online verkopen genereren? Of juist klanten naar je laten terugkeren? Het kan allemaal met Google Ads (voorheen Google AdWords). Met deze manier van zoekmachine adverteren bereik je mensen op het moment dat ze zoeken naar wat jij aanbiedt. En dat kan op verschillende manieren: met scherpe search advertenties, opvallende grafische ads in het Google Display Network (GDN), overtuigende YouTube-videoadvertenties of conversieverhogende Shopping-advertenties. Onze Ads (voorheen AdWords) specialisten helpen je graag het meeste uit je budget te halen.
De voordelen van Google Ads
Superspecifieke targetmogelijkheden
Meteen verkeer en snelle resultaten
Controle over de kosten
Profiteer van onze kennis
Alles over Google Ads
Wat is Google Ads (voorheen Google AdWords)?
Met Google Ads adverteer je op de grootste zoekmachine ter wereld. Zo word je gevonden wanneer klanten via een zoekopdracht zoeken naar de producten of diensten die je aanbiedt. Je betaalt wanneer iemand op jouw advertentie klikt.
Waar helpt Google Ads in de customer journey?
Google Ads is op verschillende momenten van het beslissingsproces relevant. Als ervaren Google Ads bureau kun je bij ons terecht voor goed advies. Bovendien zorgt een combinatie met andere specialismes – zoals SEO of display advertising – ervoor dat je over de hele breedte van de customer journey zichtbaar bent bij de doelgroep. De precieze invulling van de Ads-strategie hangt dus af van je doelstellingen. Om een online marketingstrategie overzichtelijk te definiëren, gebruiken wij het See-Think-Do-Care-model. Ligt de focus op conversie en rendement? Dan ligt het zwaartepunt bijvoorbeeld op de Do-fase met SEA-onderdelen als RLSA, remarketing, Shopping en Search.
Welke producten of diensten wil je promoten? Heb je een marketingdoel dat je nastreeft in je marketingaanpak? Aan welke concurrent(en) verlies je op dit moment inkomsten, klanten of donateurs? Op basis van deze gegevens starten we met een plan van aanpak. En, omdat elk bedrijf uniek is, doen we dit altijd op basis van jouw doel- en vraagstelling.
Google Ads-campagnes automatiseren
In de beheerfase optimaliseren we continu. We onderzoeken waar kansen liggen voor nieuwe campagnes, maar ook om het meeste uit je lopende campagnes te halen. Om de beste resultaten te krijgen, kunnen we je campagnes automatiseren met Google Ads-scripts. De tijd die we met automatisering besparen gebruiken we vervolgens om te innoveren. Met scripts kunnen we bijvoorbeeld:
- Een alert instellen zodat je een melding krijgt bij een bepaalde gebeurtenis.
- Met een bid modifier een bod omhoog of juist omlaag bijstellen op basis van campagnedata.
- Advertenties of groepen die extra aandacht nodig hebben automatisch pauzeren of stopzetten.
- De advertenties of biedingen aanpassen wanneer seizoensgebonden producten minder of meer relevant zijn op het moment van het jaar.
Case: +16% omzet door dynamische weerdata
Een mooi voorbeeld van adverteren via Google is de case voor A-Z Barbecue & Gourmet Party Service waarbij we +16% omzet realiseerden door dynamische weerdata binnen de customer journey.
Onze experts
Gecertificeerde SEA specialisten
Ads campagne uitbesteden? Wij zijn ‘Google Premium Partner‘. Daarnaast zijn alle Happy SEA specialisten ‘Google Ads Certified’. Dit betekent dat ze jouw campagnes op de juiste manier interpreteren, beheersen en optimaliseren.