Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Gebruik je jouw platform vooral om producten te verkopen? Voor webwinkels zijn Shopping-campagnes een dankbare uitbreiding in Google. Dankzij Google Shopping promoot je jouw producten direct met afbeelding en prijs in de zoekresultaten van potentiële klanten, of ze nu thuis winkelen of onderweg zijn. Je betaalt alleen als je doelgroep doorklikt naar je website of informatie over jouw winkelvoorraad bekijkt. Onze Shopping-specialisten weten wat wel en niet werkt voor jouw doelgroep(en).

De voordelen van Google Shopping

  • Visueel aantrekkelijk zichtbaar in zoekresultaten
  • Toon direct het assortiment van je webshop
  • Inzetbaar in meerdere fases van de customer journey

Profiteer van onze kennis

Alles over Google Shopping

Wat is Google Shopping?

Een Shopping-advertentie toont een foto van je product met onder andere de titel, prijs en winkelnaam. Met een Shopping-campagne promoot je het aanbod van je webshop of winkel en trek je meer verkeer, relevante leads en zorgt het zelfs voor directe aankopen. Deze vorm van online marketing werkt met een Shopping-feed: een bestand als informatiebron met kenmerken over alle producten in het assortiment van je webshop zoals een afbeelding en de beschikbaarheid. De feed is dynamisch en veranderd mee met wisselingen in bijvoorbeeld assortiment, prijzen of beschikbaarheid.

Waar helpt Google Shopping in de customer journey?

Google Shopping is op verschillende momenten van het beslissingsproces relevant. Shopping-campagnes zijn goed in te zetten tijdens het oriëntatieproces van een potentiële klant, maar ook om een laatste zetje te geven tot het plaatsen van een bestelling. Bovendien zorgt een combinatie met andere specialismes – zoals SEO of display advertising – ervoor dat je over de hele breedte van de customer journey zichtbaar bent bij je doelgroep(en). De precieze invulling van de Shopping-strategie hangt dus af van je doelstellingen. Om een online marketingstrategie overzichtelijk te definiëren, gebruiken wij het See-Think-Do-Care-model. Ligt de focus op conversie en rendement? Dan ligt het zwaartepunt bijvoorbeeld op de Do-fase met onder andere Shopping. Als ervaren Google Shopping-bureau kun je bij ons terecht voor goed advies.

Onze experts

Gecertificeerde SEA specialisten

Dit kunnen we voor je doen

De onderdelen van SEA

Meer weten over Google Shopping?

Neem contact op met Ties van Strien!
Ties van Strien
Ties van Strien SEA & CRO specialist

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!