Gebruik je jouw platform vooral om producten te verkopen? Voor webwinkels zijn Shopping-campagnes een dankbare uitbreiding in Google. Dankzij Google Shopping promoot je jouw producten direct met afbeelding en prijs in de zoekresultaten van potentiële klanten, of ze nu thuis winkelen of onderweg zijn. Je betaalt alleen als je doelgroep doorklikt naar je website of informatie over jouw winkelvoorraad bekijkt. Onze Google Shopping-specialisten weten wat wel en niet werkt voor jouw doelgroep(en).
De voordelen van Google Shopping
Visueel aantrekkelijk zichtbaar in zoekresultaten
Toon direct het assortiment van je webshop
Inzetbaar in meerdere fases van de customer journey
Profiteer van onze kennis
Alles over Google Shopping
Wat is Google Shopping?
Een Shopping-advertentie toont een foto van je product met onder andere de titel, prijs en winkelnaam. Met een Shopping-campagne promoot je het aanbod van je webshop of winkel en trek je meer verkeer, relevante leads en zorgt het zelfs voor directe aankopen. Deze vorm van online marketing werkt met een Google Shopping-feed: een bestand als informatiebron met kenmerken over alle producten in het assortiment van je webshop zoals een afbeelding en de beschikbaarheid. De Google Shopping-feed is dynamisch en verandert mee met wisselingen in bijvoorbeeld assortiment, prijzen of beschikbaarheid.
Waar helpt Google Shopping in de customer journey?
Google Shopping is op verschillende momenten van het beslissingsproces relevant. Shopping-campagnes zijn goed in te zetten tijdens het oriëntatieproces van een potentiële klant, maar ook om een laatste zetje te geven tot het plaatsen van een bestelling. Bovendien zorgt een combinatie met andere specialismes – zoals SEO of display advertising – ervoor dat je over de hele breedte van de customer journey zichtbaar bent bij je doelgroep(en). De precieze invulling van de Shopping-strategie hangt dus af van je doelstellingen. Om een online marketingstrategie overzichtelijk te definiëren, gebruiken wij het See-Think-Do-Care-model. Ligt de focus op conversie en rendement? Dan ligt het zwaartepunt bijvoorbeeld op de Do-fase met onder andere Shopping. Als ervaren Google Shopping-bureau kun je bij ons terecht voor goed advies.
Onze experts
Gecertificeerde SEA specialisten
Wij zijn ‘Google Premium Partner‘. Daarnaast zijn alle Happy SEA specialisten ‘Google Ads Certified’. Dit betekent dat ze jouw campagnes op de juiste manier interpreteren, beheersen en optimaliseren.