Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Microsoft Advertising

Terug naar alle specialismes

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Ben je op zoek naar een marketingkanaal met een goed rendement? Denk dan eens aan Bing. Deze zoekmachine van Microsoft wordt helaas nog niet in elke SEA-strategie opgenomen. Een gemiste kans als je het ons vraagt! We zien namelijk ontzettend mooie resultaten voor onze klanten met Microsoft advertising, voorheen Bing Ads. Een stijging in websitebezoekers met ongeveer 10%, een gelijkwaardig conversieratio en een lagere gemiddelde CPC in vergelijking tot Google Ads. Dit zorgt ervoor dat Bing Ads een must is voor iedere organisatie. Waarom zou je deze kans laten liggen?

De voordelen van Microsoft Advertising

  • Tactische aanvulling op je SEA-strategie
  • Laat je websitebezoekers stijgen
  • Profiteer van een lagere CPC ten opzichte van Google Ads

Profiteer van onze kennis

Alles over Microsoft Advertising

Hoe werkt Microsoft advertising nu eigenlijk?

Adverteren via Microsoft en dus Bing werkt eigenlijk op dezelfde manier als adverteren via Google Ads. Microsoft advertising maakt gebruik van een veilingmodel. Iedere keer dat een bezoeker van de zoekmachine Bing een zoekopdracht uitvoert, dingen adverteerders die inkopen op dit zoekwoord mee in de veiling. De positie wordt bepaald aan de hand van het bod (maximale CPC) wat is ingesteld op zoekwoordniveau maal de kwaliteitsscore.

De kwaliteitsscore

De positie is dus afhankelijk van de calculatie CPC-bod maal de kwaliteitsscore. De kwaliteitsscore wordt opgebouwd uit 3 onderdelen:

  • De zoekwoordrelevantie
  • Het doorklikratio
  • De kwaliteit van de landingspagina

Hoe hoger de kwaliteitsscore, hoe aantrekkelijker de CPC. Op deze manier adverteren we zo lucratief mogelijk in Bing Ads. Een partner die de kwaliteit van de campagnes kan waarborgen is dus essentieel. En daar zijn wij goed in! De resultaten maken wij inzichtelijk met een online dashboard in Google Data Studio: alle marketingkanalen elke dag overzichtelijk in één online dashboard. Zo weet jij precies wat er speelt en hoe het gaat.

Adverteren via Microsoft Advertising volgens het PPC-model?

De kwaliteitsscore is een belangrijk onderdeel van Microsoft Advertising. Zoals eerder uitgelegd is het de kunst om de kwaliteitsscore zo hoog mogelijk te krijgen. Dit omdat het afrekenmodel van Microsoft Advertising identiek is aan Google Ads, namelijk het PPC-model. PPC staat hier voor pay per click. Bedrijven willen natuurlijk zo min mogelijk betalen per klik voor een goede positie. Logisch, wij zien de kosten ook graag zo laag mogelijk zodat we een zo hoog mogelijk rendement behalen voor onze klanten. Wil je ook een hoge kwaliteitsscore en daardoor minder betalen per klik? Onze SEA specialisten nemen jouw account graag onder de loep. Is jouw bedrijf nog helemaal niet gestart met Microsoft Advertising? Dan bouwen wij de campagnes op!

Bing Search en Microsoft Shopping

Microsoft Advertising wordt voornamelijk ingezet als searchkanaal. Dat is logisch, want in Nederland is dit wat beschikbaar is in de Microsoft Advertising-interface. De searchcampagnes van Bing worden steeds geavanceerder, en daar worden onze specialisten blij van. Daarnaast hebben onze specialisten ook al ervaring met Microsoft Shoppingcampagnes. Dit omdat wij een aantal grote internationale klanten bedienen waarvoor Microsoft Shopping al wordt ingezet. De feed van Microsoft Shopping werkt anders dan bij Google Ads. Wij gebruiken feedmanagementsyteem Channable om alle feeds van onze klanten te optimaliseren. Zo ook voor Microsoft Shopping.

Onze experts

Gecertificeerde SEA specialisten

Wij zijn ‘Google Premium Partner’ en ‘Bing Partner’. Daarnaast zijn alle Happy SEA specialisten ‘Google Ads Certified’ en ‘Bing Ads Accredited Professional’. Dit betekent dat ze jouw campagnes op de juiste manier interpreteren, beheersen en optimaliseren.

Dit kunnen we voor je doen

De onderdelen van SEA

Meer weten over Microsoft advertising?

Neem contact op met Kevin Gloudemans!
Kevin Gloudemans
Kevin Gloudemans SEA & social specialist

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!