zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Online concurrentieanalyse

Terug naar alle specialismes

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Daag ons uit!
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Specialismes
  3. SEO (search engine optimization)
  4. SEO concurrentieanalyse

Een online concurrentieanalyse geeft je inzicht in hoe jouw website ervoor staat ten opzichte van je belangrijkste concurrenten. We spreken uit ervaring als we zeggen dat de bij jou bekende ‘offline’ concurrenten vaak niet automatisch ook je ‘online’ concurrenten zijn. Daarom voeren wij bij de opstart van elk SEO-traject een online concurrentieanalyse uit. Want, als je weet waar je concurrenten in uitblinken dan weet je ook waar nog iets te halen valt voor jouw bedrijf!

De voordelen van een concurrentieanalyse

  • Inzicht in waar de verbeteringen zittenInzicht in waar de verbeteringen zitten
  • Vind de zoekwoorden waar je op kan uitblinkenVind de zoekwoorden waar je op kan uitblinken

SEO-diensten

Profiteer van onze kennis

Alles over een online concurrentieanalyse

De belangrijkste inzichten?

Je vraagt je vast af waar wij allemaal aandacht aan besteden in zo’n concurrentieanalyse. Door het verzamelen van een aantal inzichten kunnen we bepalen waar voor jou de quick wins liggen of waar je op lange termijn aan moet gaan werken om een inhaalslag te maken of juist je voorsprong te behouden. Hieronder lichten we een aantal van deze inzichten toe.

De inzichten op een rij

  • Wie zijn jouw concurrenten online?
  • Wat zijn de sterke en zwakke punten van je concurrenten?
  • Hoe staat jouw website ervoor ten opzichte van je concurrentie?
  • Hoe scoren jouw zoekwoorden (op basis van zoekwoordenonderzoek) t.o.v. je concurrenten zowel landelijk als regionaal?
  • Hoe sterk is het linkprofiel van je concurrenten en waar valt jouw linkprofiel nog te verbeteren?
  • Welke zoekwoorden deel je met concurrenten en welke zoekwoorden gebruiken zij die jij nog niet gebruikt?
  • Hoeveel zijn je concurrenten gegroeid de laatste jaren vergeleken met jou?
  • Welke andere kanalen gebruiken je concurrenten en hoe sterk zijn zij daar vertegenwoordigd?
  • Waar liggen op korte- en lange termijn de grootste kansen voor jouw website?

De Idiots-werkwijze

We gaan altijd eerst met je in gesprek, waarin de markt waarin je opereert aan bod komen en bespreken we wat in jouw ogen je belangrijkste concurrenten zijn. Ook hebben we het over je doelgroep en het product of de dienst die je aanbiedt. Met deze gegevens gaan onze specialisten vervolgens aan de slag. Zij hebben naast kennis en ervaring ook toegang tot diverse tools die unieke inzichten geven in jouw markt en concurrentie. Enkele tools die we hierbij gebruiken zijn Searchmetrics, Majestic en de zoekmachines zelf.

Uiteindelijk verzamelen we al deze data en zetten we het in een rapport met daarin de belangrijkste inzichten voor jouw website. Deze data dient daarna ook als afzetpunt voor de prestaties van het SEO-traject en de prestaties van je website ten opzichte van je belangrijkste concurrenten.

Onze experts

Gecertificeerde SEO-specialisten

Wij zijn ‘Searchmetrics Ruby Partner’. Daarnaast hebben alle Happy SEO-specialisten alle kennis in huis om jouw website op een goede positie te krijgen. Zo zijn zij bijvoorbeeld ‘Searchmetrics Certified Professional’ en ‘Google Analytics Certified’.

Dit kunnen we voor je doen

De onderdelen van SEO

Meer weten over een online concurrentieanalyse?

Neem contact op met Evelien Hendriks!
E-mail:Telefoon:
evelien@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Evelien HendriksSEO specialist

Blog

Relevant blog posts

Wat is BERT en welke invloed heeft dit op SEO?

31 oktober 2019

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.