- Home
- Specialismes
- SEO (search engine optimization)
- Zoekwoordenonderzoek
Organisch beter vindbaar zijn in zoekmachines begint altijd met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Voor SEO is het van groot belang precies te weten waar je doelgroep zoekt, zodat je vervolgens je pagina’s hierop kan optimaliseren. Ben je vindbaar op relevante zoekwoorden? Dan trek je binnen no time meer relevante bezoekers naar je website én genereer je meer conversies. Een uitgebreid zoekwoordenonderzoek is dan ook áltijd de basis van een SEO-traject. Wij, met een team vol SEO-specialisten, weten precies hoe we zo’n zoekwoordenonderzoek moeten aanpakken en helpen je graag.
De voordelen van een zoekwoordenonderzoek
Dé basis voor een goede SEO-strategie en sitestructuur
Inzicht in relevante zoektermen
Inzicht in de mate van concurrentie per zoekterm
Je ontdekt content gaps
Je content sluit aan op de zoekintentie
De toepassingen van een zoekwoordenonderzoek
Het geeft inzicht in gemiddelde zoekvolumes van zoekintentie
Het geeft input voor contentcreatie
Input voor het opzetten van Google Ads
Profiteer van onze kennis
Alles over een zoekwoordenonderzoek
Wat is een zoekwoordenonderzoek?
Een zoekwoordenonderzoek is een document waar je alle relevante zoekwoorden voor jouw business, inclusief de maandelijkse volumes in terugvindt. Op deze manier krijg je inzicht in de populariteit van bepaalde woorden en weet je hoe vaak er gemiddeld per maand naar een specifiek zoekwoord wordt gezocht. We kunnen targeten op verschillende locaties en zo’n onderzoek geeft daarnaast ook inzicht in de concurrentie. In een zoekwoordanalyse selecteren we de meest relevante zoekwoorden en brengen we hier een focus in aan. Jij wordt in dit proces zeker niet vergeten: we kiezen die zoekwoorden samen!
Met linkbuilding focussen op zoekwoorden
Met linkbuilding focus je je vervolgens ook op de woorden uit de zoekwoordanalyse. We rapporteren de focuszoekwoorden maandelijks in onze rapportage, zodat je altijd up-to-date bent van de laatste ontwikkelingen. Daarin zie je de progressie terug die we maken en zie je de huidige posities van die maand terug.
De Idiots-werkwijze
Voordat we van start gaan met een zoekwoordanalyse is het belangrijk om samen het SEO-traject in te duiken en alles te bespreken in een kick-off. Hebben we alle informatie die we nodig hebben? Dan gaan we aan de slag met de opstart van het traject, waarvan het zoekwoordenonderzoek een belangrijk onderdeel is. Op basis van de zoekwoorden die hieruit rollen bepalen we je sitestructuur, content en de focus voor linkbuilding.
Tools voor het bepalen van de zoekwoorden
Hiervoor maken we gebruik van verschillende tools om de beste inzichten te krijgen zodat we jou een zo compleet mogelijk document kunnen geven. Denk aan de Google Ads zoekwoordplanner en Searchmetrics. In combinatie met gezond verstand geven deze tools de zoekwoorden en bijbehorende suggesties die we nodig hebben om de focus te kunnen bepalen. Zo’n zoekwoordenonderzoek leveren we altijd in meerdere versies op: we betrekken jou hierin zodat je kan aangeven wat wel of niet belangrijk is voor je business. Op deze manier komen we altijd tot de beste versie.
Onze experts
Gecertificeerde SEO specialisten
Wij zijn ‘Searchmetrics Ruby Partner’. Daarnaast hebben alle Happy SEO specialisten alle kennis in huis om jouw website op een goede positie te krijgen. Zo zijn zij bijvoorbeeld ‘Searchmetrics Certified Professional’ en ‘Google Analytics Certified’.